آفتاب

چین نگران درگیری‌های مرزی در میانمار

چین نگران درگیری‌های مرزی در میانمار

چین نسبت به تشدید خشونت‌ها میان ارتش میانمار و نیروهای شبه‌نظامی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پکن پیش از این نیز نسبت به تهدید بی‌ثباتی مرزی پس از افزایش درگیری‌های قومی در منطقه دور افتاده کوکانگ در ایالت‌ شان در شمال شرقی میانمار هشدار داده بود.

بیش از 30 هزار تن از مردم میانمار به استان یانان چین گریخته‌اند و طبق گزارش خبرگزاری شینهوا، این اولین بار است که مقام‌ها درگیری مرزی در خط مقدم نبرد را تایید کرده‌اند.

هونگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که این حادثه روز یکشنبه و زمانی که تعدادی خمپاره بر روی یک خانه غیرنظامی در خاک چین اصابت کرد، رخ داد.

این سخنگو تاکید کرد: چین نگرانی خود را به طرف میانماری اعلام کرده و از دولت میانمار خواسته است تا در این رابطه تحقیقات انجام داده و تدابیر لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث مرتبط انجام دهد. ما همچنین از طرفین درگیر در میانمار می‌خواهیم تا خویشتن‌دار باشند و برای برقراری صلح و ثبات در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش کنند. میانمار ماه گذشته در منطقه کوکانگ وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

ناآرامی‌های کنونی شهر اصلی کوکانگ را خالی کرده است و خیابان‌های لائوکای کوکانگ به مرکز درگیری‌ها تبدیل شده و خیابان‌های آن به میدان نبرد شباهت دارد. هنوز مشخص نیست که چه تعداد در این منطقه دورافتاده زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N764543

وبگردی