آفتاب

لیبرمن تهدید فلسطینیان را بی‌اهمیت خواند

لیبرمن تهدید فلسطینیان را بی‌اهمیت خواند

در پی اظهارات جنجالی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای گردن زدن شهروندان عرب و تهدید فلسطینی‌ها برای تحت پیگرد قرار دادن وی در دادگاه لاهه، آویگدور لیبرمن این تهدیدات را بی‌اهمیت خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: شنیده‌ام که مقام‌های فلسطینی می‌خواهند به خاطر اظهارات من که گفته بودم باید با زور با دشمنان خودمان و افراد ضداسرائیلی برخورد کنیم، در دادگاه کیفری بین‌الملل در لاهه از من شکایت کنند. من به عنوان وزیر پاسخ آنها را می‌دهم.

لیبرمن روز یکشنبه در سخنرانی خود در دانشکده‌ای گفته بود: باید به عرب‌های اسرائیل و کسانی که با ما هستند، همه چیز داد. با این حال کسانی که علیه ما هستند، باید یکی تبر بردارد و سر آنها را از بدن جدا کند. در غیر اینصورت ما نجات پیدا نمی‌کنیم. لیبرمن سال‌هاست که می‌گوید شهروندان عربی که به قدر کافی به اسرائیل و نمادهای آن وفادار نیستند، باید لغو تابعیت شوند.

در جریان کمپین انتخاباتی کنونی وی گفت که اعمال مجازات اعدام برای «تروریست‌ها» پیش‌شرط لازم برای پیوستن وی به ائتلاف است. تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای «وحشی‌گری» لیبرمن را محکوم کرده و خواستار بازداشت و پیگرد قانونی وی در دادگاه کیفری بین‌الملل است.

وزارت خارجه فلسطین از دیوان کیفری بین المللی خواست حکم بازداشت آویگدور لیبرمن به خاطر اظهارات اخیر وی علیه عرب‌های ساکن اراضی اشغالی سال 48 را صادر کند.

انتهای پیام

کد N764486

وبگردی