آفتاب

میشل عون: سید حسن نصرالله رهبری استثنایی است

میشل عون: سید حسن نصرالله رهبری استثنایی است

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان با تاکید بر اینکه فرصتی برای توافق در این کشور وجود دارد، سید حسن نصرالله را رهبری اسثتنایی خواند.

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان با تاکید بر اینکه فرصتی برای توافق در این کشور وجود دارد، سید حسن نصرالله را رهبری اسثتنایی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان در بخش دوم و آخر گفت‌وگوی خود با روزنامه لبنانی الاخبار گفت: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان رهبری استثنایی از نظر فکری، شجاعت و داشتن حس مسئولیت و پدرانه است که آن را به مبارزان منتقل می‌کند و همگان با احترام و محبت با وی برخورد می‌کنند.

عون در خصوص روابطش با سید حسن نصرالله گفت: در آغاز شاید روابط ما یک روابط مصلحتی بود اما از همان دیدار اولی که با وی داشتم کم کم روابط ما گسترش یافت.

وی افزود: از همان ابتدای دیدار من احساس می‌کردم می‌توانم کاملا به وی اعتماد کنم وی نیز همین احساس را داشت و گرنه اوضاع فرق می‌کرد. مساله مهمتر این است که احساس متقابل خیلی سریع به یک جبهه تبدیل شد و هیچ گونه مشکلی میان ما به وجود نیامد.

عون در خصوص اینکه آیا با سید حسن نصرالله در "رابیه" دیدار کرده، گفت: شرایط امنیتی اجازه دیدارهای متقابل را نداد. به ویژه پس از توافقی که به دنبال حمله 2006 رخ داد دیگر این مساله آسان نبود. در واقع به ما فرصت دیدار متقابل داده نشد.

وی در خصوص اینکه چه اندازه با معاهده بعبدا موافق است گفت: به اندازه‌ای که لبنانی‌ها با آن موافق باشند.

عون همچنین در خصوص رسیدن به نتایج مثبت در مذاکرات با سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه گفت: هر کسی زمانی که کاری را شروع می‌کند با خوش‌بینی و امید آن را آغاز می‌کند. مطمئنا مشکلاتی بر سر راه ما وجود دارد و ما برای بحث و گفت‌وگو به زمان نیاز داریم.

عون در خصوص روابط با سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان و رهبر جریان المستقبل تاکید کرد: آخرین دیداری که با وی داشتم خوب بود. روابط از همان دیدار اول خوب شد و در حال حاضر با برگزاری مذاکرات با حزب الله این روابط تکمیل شده است. به مساله‌ای مهم دست یافته‌ایم برای اثبات این مساله می‌توانید به فضای آرامی که حکمفرما شده نگاه کنید.

عون در خصوص تغییر موضع سعد حریری گفت: بله سعد حریری در کل تغییر کرده است. برخی تجارب و مسائل هستند که روش و تفکر در سیاست را مشخص می‌کنند. مبارزه با تروریسم اختلاف را حل کرده است.

وی با بیان اینکه موضع عربستان تغییر کرده است، گفت: لازم بود من برای تسلیت به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به دلیل درگذشت ملک عبدالله پادشاه پیشین به این کشور می‌رفتم. من این کار را انجام دادم مطمئنا اقدامی برای آب شدن یخ روابط بود.

عون گفت: فرصتی برای توافق در لبنان وجود دارد مشکلی مانع انتخابات رئیس جمهور شود، وجود ندارد بلکه لبنانی‌ها خود مانع انتخاب رئیس جمهور شدند.

انتهای پیام

کد N764195

وبگردی