آفتاب

کوثری: آمریکای مدعی مدیریت جهانی نظر واحدی در تصمیم‌گیری‌ ندارد

کوثری: آمریکای مدعی مدیریت جهانی نظر واحدی در تصمیم‌گیری‌ ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نظر واحدی در آمریکا برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی وجود ندارد.

محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به نامه 47 سناتور آمریکایی مبنی بر اینکه اگر توافقی با ایران صورت گیرد بعد از ریاست جمهوری اوباما می‌تواند لغو شده یا تغییر کند، گفت:‌ این نامه نشان دهنده رد شدن آمریکا در امتحان ادعای اداره دنیا و ابرقدرتی اوست که چنین تزلزلی در سطوح تصمیم‌گیری آنها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حدود سه ماه پیش پیش‌بینی کردند و گفتند که اگر توافقی هم صورت بگیرد احتمال دارد دولت بعدی آمریکا زیر این توافق بزند و در آن زمان چه کسی پاسخگو می باشد که این صحبت‌ها خطاب به تیم مذاکره‌کننده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین این مساله پیش‌بینی شده بود چرا که آمریکا بسیاری اوقات از این بازی‌ها در می‌آورد و برای اینکه طرف مقابل خود را بازیچه قرار دهد این بحث‌ها و مسائل را مطرح می‌کند.

کوثری همچنین بیان کرد: از طرفی مشخص است نظر واحدی در آمریکا وجود ندارد که حرف اول و آخر را بزند و نوعی آشفتگی در تصمیم‌گیری‌های مسئولان آمریکایی مشاهده می‌شود هر چند آقای اوباما این نامه را رد کرده و گفته که چنین موضوعی رسمی نیست اما به هر حال 47 سناتور این موضوع را مطرح کردند که می‌تواند اثرات زیادی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی آمریکا داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تیم مذاکره‌کننده ما باید نسبت به این مسائل حساس بوده و با دقت و ظرافت خاصی موضوع را دنبال کند و این نشود که اگر توافقی صورت گرفت فکر کنیم توافقات به راحتی عملی می‌شوند چرا که این دست‌اندازی‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N764096

وبگردی