آفتاب

دیدار رهبر و میرگلوبیات با نمایندگان زن پارلمان ایتالیا در نیویورک

دیدار رهبر و میرگلوبیات با نمایندگان زن پارلمان ایتالیا در نیویورک

در حاشیه پنجاه و نهمین اجلاس کمیسیون مقام زن در نیویورک دو نماینده مجلس شورای اسلامی با نمایندگان زن پارلمان ایتالیا دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این دیدار که به درخواست طرف ایتالیایی و در محل سازمان ملل متحد صورت گرفت، چهار تن از نمایندگان پارلمان ایتالیا و دو تن از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی (خانم‌ها رهبر و میرگلوبیات) حضور داشتند و طی آن طرفین با استقبال از فرصت فراهم شده برای تبادل نظر، آن را گامی در جهت توسعه و پیشبرد روابط دوستانه بین دو کشور دانستند.

نمایندگان ایتالیایی با اشاره به تماس ها و سفرهای منظم مقامات ایتالیایی به کشورمان، از جمله سفر وزیر خارجه این کشور به تهران در اوایل اسفند ماه، این روابط را نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای کشورمان در مناسبات منطقه ای و ایجاد صلح و ثبات در منطقه دانستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات همتایان ایتالیایی خود در خصوص جایگاه و وضعیت زنان در جامعه ایران، ضمن اشاره به پیشرفت‌ها و دست‌آوردهای زنان کشورمان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره، وضعیت زنان در ایران را در منطقه ممتاز دانستند.

همچنین طرفین در این دیدار با محکوم کردن جنایات و خشونت‌های داعش علیه افراد بی‌گناه، به ویژه زنان و کودکان، خواستار اقدام جدی مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد در این خصوص شدند.

همچنین در این دیدار وضعیت زنان در حوزه‌های مختلف نظیر دسترسی و برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی، وضعیت آموزش عالی، نظام قضایی و غیره مورد بررسی قرار گرفت. در پایان این دیدار کتاب منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان در جمهوری اسلامی ایران که تبیین کننده جایگاه و حقوق زنان در عرصه‌های مختلف در قوانین ملی کشورمان است و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تدوین شده، به نمایندگان پارلمان ایتالیا اهدا شد.

انتهای پیام

کد N764031

وبگردی