آفتاب
کلینتون خطاب به ۴۷ سناتور جمهوریخواه:

اقدام شما در ارسال نامه به ایران خارج از عرف دیپلماتیک بود

اقدام شما در ارسال نامه به ایران خارج از عرف دیپلماتیک بود

وزیر امور خارجه سابق آمریکا که از وی با عنوان اصلی ترین نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ یاد می شود به شدت از اقدام سناتورهای جمهوریخواه در ارسال نامه به رهبران ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «هیلاری کلینتون» ضمن انتقاد از نامه گروهی از سناتورهای جمهوریخواه ایالات متحده به رهبران ایران، آن را خارج از عرف دیپلماتیک توصیف کرده است.

هیلاری کلینتون، روز گذشته به خبرنگاران گفت: باید پرسید دلیل نوشتن این نامه چه بود؟ یا این سناتورها (امضاءکنندگان نامه ۴۷ سناتور) تلاش کرده‌ اند به ایرانی‌ ها کمک کنند یا خواسته‌ اند به رئیس‌ جمهوری ایالات متحده ضربه بزنند.

به گزارش مهر، ۴۷ سناتور جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ ای سرگشاده به رهبران ایران، هشدار دادند که هر گونه توافق هسته‌ ای با دولت آمریکا، بدون نظر موافق کنگره، پس از ریاست جمهوری اوباما دوام نخواهد یافت.

در همین رابطه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به نامه ۴۷ سناتور جمهوریخواه به رهبران ایران در مورد توافق احتمالی هسته ای، با انتقاد از این اقدام از آنها خواست در مذاکرات هسته ای دخالت نکنند.

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا، نیز با اشاره به اینکه خود ۳۶ سال در سنا حضور داشته است اقدام این ۴۷ سناتور برای ارسال نامه به رهبران ایران را دون شأن این نهاد خوانده است.

سناتور «دایان فاینستاین» رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، نیز با انتقاد از اقدام سناتورهای جمهوریخواه این حرکت را آخرین اقدام برای به شکست کشاندن مذاکرات هسته ای توصیف کرد.

کد N764014

وبگردی