آفتاب
احمدی:

دستگاه های امنیتی مهاجمین به علی مطهری را شناسایی می کنند

دستگاه های امنیتی مهاجمین به علی مطهری را شناسایی می کنند

شیراز – استاندار فارس از دستگاه های امنیتی درخواست کرد که افراد مهاجم به علی مطهری را شناسایی و دستگیر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای اداری استان فارس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر مشخص شدن مهاجمین به علی مطهریف گفت: مهاجمین که افراد عادی و معمولی جامعه نبوده اند و دستگاه های امنیتی نیز به دنبال شناسایی این افراد هستند.

وی ادامه داد: البته جای تاسف است که شورای تامین از قبل اعلام کرده بود که باید این سخنرانی به دلیل وضعیت موجود در دانشگاه چند روز دیر تر انجام شود اما کسی گوش نکرده است.

استاندار فارس یاداور شد: فرماندار جهرم دوستی با علی مطهری دارد و ما نیز از این طریق درخواست کرده بودیم که به شیراز در این زمان سفر نکند اما به نظر می رسید اول قبول کرده باشد اما بعد گفتند که باید دانشگاه شیراز این موضوع را مطرح کند.  

احمدی ادامه داد: علی مطهری و دیگران بارها در دانشگاه های شیراز سخنرانی کرده بدند و هیچگاه نیز مشکلی ایجاد نشد اما در این مورد خاص باید به اعلام شورای تامین توجه می کردند و سخنرانی را چند روز با تاخیر انجام می داند.

وی با اشاره به اینکه این کار مهاجمین تحت هیچ عنوان مورد تایید نیست، گفت: صحبت های من نشان از تایید کار مهاجمین نیست اما دعوت کنندگان نیز باید برای این موضوع برنامه ریزی کاملی انجام می دادند نه اینکه نهادهای امنیتی تا لحظات اخر از زمان ورود علی مطهری به شیراز مطلع نباشند.

استاندار فارس گفت: نمی توانی از صبح تا شب گارد حفاظت را در فرودگاه قرار دهیم در حالیکه اگر زمان ورود را اعلام کرده بودند ما از پاویون او را وارد فرودگاه می کردیم و به سمت دانشگاه می بردیم نه اینکه او را سوار تاکسی فرودگاه کنند.

احمدی یادآور شد: برخورد انجام شده با مطهري مايه تاسف بوده و مورد تاييد هيچ انسان عاقلي نيست اما يادمان باشد كه اگر مطهري به محل سخنراني مي‌رسيد با توجه به جوي كه در آنجا به ‌واسطه حضور افراد مخالف او حاكم بود، امكان بروز حوادث بسيار ناگوارتري وجود داشت.

وی تصریح کرد: دستگاه های امنیتی اجازه ورود به دانشگاه را ندارند به همین دلیل اگر حادثه دیگری در این محیط روی داده بود چه کسی باید پاسخ می داد.

استاندار فارس با بیان اینکه برخي افراد تلاش مي ‌كنند كه بار مسئوليت را به دوش مسئولان سياسي فارس قرار دهند، گفت: اين حادثه تلخ اتفاق افتاده و نام شيراز و استان فارس تحت الشعاع آن خراب شد اما بايد موضوع را با تدبير مديريت كنيم و ضمن دلجويي از آقاي مطهري، افرادي كه به ايشان حمله كردند را شناسايي كنيم.

احمدی تاکید کرد: قطعا موضوع را آسيب‌شناسي و با كسانيكه موجب بدنامي شيراز شوند هم برخورد خواهیم کرد.

کد N763778

وبگردی