آفتاب
نتانیاهو:

تلاشی جهانی برای به زیر کشیدن لیکود در جریان است

تلاشی جهانی برای به زیر کشیدن لیکود در جریان است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تلاشی جهانی برای به زیر کشیدن حزب حاکم این رژیم از قدرت در انتخابات پیش روی کنیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع فعالان حزب حاکم لیکود در مورد شکل گیری جبهه ای جهانی برای از قدرت به زیر کشیدن خود هشدار داد. در این نشست که مفاد آن امروز از سوی رادیو ارتش اسرائیل منتشر شد نتانیاهو گفت این تلاش بین المللی با هدف ساقط کردن حزب لیکود در جریان است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به خاطر اقدامات و سیاست های تنش زای خود به شدت مورد انتقاد احزاب داخلی اسرائیل و همپیمانان غربی این رژیم است از رقابت تنگاتنگ بین لیکود و رقبایش در انتخابات پارلمان اسرائیل (کنیست) خبر داد. وی در عین حال یادآور شد در چنین شرایطی هیچ چیز قطعی نیست زیرا تلاش برای به قدرت نرسیدن لیکود، جدی است.

این در حالی است که انتخابات زودهنگام پارلمانی در اراضی اشغالی به خواست و پیشنهاد نتانیاهو قرار است در روز هفدهم مارس (بیست و ششم اسفند) برگزار شود. حزب حاکم لیکود این تصمیم را با تکیه بر نتایج نظرسنجی ها که از پیش بودن این حزب در صورت برگزاری انتخابات حکایت داشت، گرفت، در حالی که طی هفته های اخیر وضعیت تغییر کرده است.

گفتنی است دو حزب جنبش به رهبری «زیپی لیونی» و کارگر به رهبری «اسحاق هرتزوگ» با تشکیل ائتلافی فراگیر، در حال پیشی گرفتن از لیکود در انتخابات پیش رو هستند.

کد N763756

وبگردی