آفتاب

آغاز رزمایش ناتو در آب‌های دریای سیاه

آغاز رزمایش ناتو در آب‌های دریای سیاه

هفت کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) متشکل از آمریکا، کانادا ، آلمان، ایتالیا و بلغارستان،‌رومانی و ترکیه از امروز(سه‌شنبه) یک رزمایش دریایی چند ملیتی را در آبهای دریای سیاه و در فاصله نه چندان دوری از شبه جزیره کریمه آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی چهار کشور آمریکا، کانادا ، آلمان و ایتالیا با مشارکت نیروهای بلغارستان، رومانی و ترکیه‌، اخیرا از امروز اقدام به برگزاری یک رزمایش نیروی واکنش سریع دریایی در دریای سیاه کرده‌اند.

از زمانی که مسکو منطقه شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد ناتو دست به برگزاری چندین رزمایش در شرق اروپا زده است.

یک سخنگوی نیروی دریای بلغارستان به رویترز گفت: این رزمایش شامل تمرین حملات ضدهوایی و ضد زیر دریایی به صورت شبیه سازی شده و همچنین شبیه سازی مقابله با حملات قایق‌های کوچک و مدیریت مانورهای پایه مدیریت کشتی‌های جنگی است.

چند روز پیش وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور در جنوب خاک روسیه و در مناطق نزدیک مرزهای این کشور از جمله شبه جزیره کریمه یک رزمایش نظامی در ابعاد گسترده را آغاز کرده‌اند.

اوکراین و کشورهای غربی مسکو را متهم به مداخله مستقیم در شرق اوکراین از طریق ارسال سلاح و نیرو به این منطقه‌ کرده‌اند اما روسیه این اتهام را رد کرده است. بلغارستان که زمانی متحد شوروی سابق بود در سال 2004 به ناتو پیوست و یکی از شش کشور شرق اروپا است که قرار است میزبان واحدهای فرماندهی جدید ائتلاف ناتو در پاسخ به بحران اوکراین باشند.

انتهای پیام

کد N763737

وبگردی