آفتاب

احتمال لغو تبرئه برلوسکونی

احتمال لغو تبرئه برلوسکونی

یک دادگاه ارشد ایتالیا امروز (سه‌شنبه) حکم تبرئه سیلویو برلوسکونی از اتهام پرداخت پول برای داشتن رابطه جنسی با یک روسپی در زیر سن قانونی را به هدف تایید و یا لغو آن، مورد رسیدگی مجدد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه تجدیدنظر ایتالیا در حالی این پرونده سیلویو برلوسکونی را مورد رسیدگی مجدد قرار داده که ممکن است حکم تبرئه وی از این اتهام رد شده و امید او برای بازگشت مجدد به سیاست ایتالیا نقش بر آب شود.

سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا در ماه ژوئن 2013 در ارتباط با پرونده پرداخت پول برای داشتن رابطه جنسی با یک روسپی در زیر سن قانونی گناه‌کار شناخته شد اما ماه ژوئیه گذشته یک دادگاه دیگر این کشور او را از این اتهام تبرئه کرد. اما دادگاه تجدیدنظر ایتالیا قرار است درباره تایید و یا نقض این حکم تبرئه تصمیم‌گیری کند.

برلوسکونی همچنین در خصوص این که با سوءاستفاده از قدرت تلاش کرده، اتفاقات رخ داده در مهمانی‌های غیر اخلاقی در خانه‌اش را پنهان کند، نیز گناه‌کار شناخته شده و حکم هفت سال حبس را دریافت کرد اما این حکم چندی بعد تغییر یافت.

در صورتی که برلوسکنی در دادگاه تجدید نظر نیز تبرئه شود، می تواند بار دیگر رهبری مخالفان دولت ایتالیا را در دست بگیرد اما اگر دادگاه علیه او رای دهد او با یک محاکمه جدید روبه‌رو خواهد شد که به گفته تحلیل‌گران قدرت او را در حزب سیاسی‌اش کاهش خواهد داد و ممکن است ایستگاه پایانی فعالیت سیاسی او باشد.

برلوسکونی در جلسه امروز دادگاه تجدیدنظر در شهر رُم، حضور پیدا نکرد.

انتهای پیام

کد N763653

وبگردی