آفتاب

دیدار نمایندگان زن مجلس ایران با نمایندگان مجلس ترکیه در نیویورک

دیدار نمایندگان زن مجلس ایران با نمایندگان مجلس ترکیه در نیویورک

فاطمه رهبر و شهلا میرگلوبیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در حاشیه پنجاه و نهمین اجلاس بین المللی کمیسیون مقام زن در نیویورک با نمایندگان مجلس ترکیه ملاقات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، در این ملاقات طرفین ضمن ابراز خوشنودی از فرصت فراهم شده برای انجام این دیدار، بر اهمیت روابط دو کشور به عنوان دو عضو مهم و بزرگ منطقه با مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی فراوان تاکید کردند.

آخرین وضعیت تحولات منطقه بویژه در حوزه زنان، بررسی خلاءها و نقاط ضعف موجود در قوانین در عرصه حمایت از بانوان و مقابله با خشونت علیه زنان از جمله موارد مطروحه در این ملاقات بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به پویایی زنان در جامعه ایران و نقش فعال زنان، به تصویرسازی منفی و نادرست از وضعیت زنان در کشورمان از سوی رسانه­ های غربی اشاره کردند.

همچنین با توجه به مسئولیت ترکیه در کمیته زنان اتحادیه بین­ المجالس کشورهای اسلامی، زمینه­ های همکاری پارلمانی در حوزه زنان در این چارچوب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نمایندگان کشورمان با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر رعایت حقوق زنان و مفاهیمی چون نفقه و مهریه در این راستا، خواهان تمرکز بر مفهوم عدالت جنسیتی به جای تاکید بر برابری مطلق جنسیتی شدند.

نمایندگان پارلمان ترکیه نیز با تایید این دیدگاه، تفاوت نظر بین جایگاه و حقوق زن بر اساس دین اسلام با نگاه کشورهای غربی به مقوله حقوق زنان را یادآور شدند.

در پایان این ملاقات کتاب منشور حقوق و مسئولیت­‌های زنان در جمهوری اسلامی ایران که تبیین کننده جایگاه و حقوق زنان در عرصه­ های مختلف در قوانین ملی کشورمان است و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تدوین شده، به نمایندگان پارلمان ترکیه اهداء شد.

انتهای پیام

کد N763627

وبگردی