آفتاب
زارعی:

اعتبارات تخصیص یافته به سنندج متناسب با جمعیت این شهرستان نیست

اعتبارات تخصیص یافته به سنندج متناسب با جمعیت این شهرستان نیست

سنندج - فرماندار شهرستان سنندج گفت: اعتباری که به شهرستان سنندج داده می‌ شود متناسب با یک سوم جمعیت استان که در این شهرستان زندگی می ‌کنند نیست و باید در این بخش تجدید نظر شود.

به گزارش خبرنگار، محمد ابراهیم زارعی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر استان کردستان و شهرستان سنندج به دلیل برخی مشکلات و شرایط دچار عقب ماندگی شده اند و رفع آن نیازمند اعتبارات مناسب است.

وی افزود: ایجاد بستری مناسب برای جذب سرمایه گذار می تواند هم در توسعه یافتگی و هم در اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد.

فرماندار سنندج بیان کرد: شهرستان سنندج دارای ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، صنعتی و کشاورزی است و با بهره گیری از این ظرفیت ها باید فرصت برای توسعه استان ایجاد کرد.

زارعی یادآور شد: یکی از فرصت‌ های مهم شهر سنندج طبیعت زیبای آن، مشارکت بالای مردم، داشتن فرهنگ مهمان نوازی و روستاهای با قابلیت گردشگری و توریستی بالا  است.

وی ادامه داد: کار مهمی که در برنامه و اولویت فضای سبز شهر سنندج قرار دارد این است که کوه سنگ سیاه به فضای تفریحی تبدیل شود و کمربند سبز شهر هم از همین نقطه آغاز می ‌شود.

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به معضلات میراث طبیعی گفت: متاسفانه  امروزه هر چه مشکل داریم ناشی از فعالیت انسان است و این موضوع تا تبدیل به یک بحران جدی نشده باید جلوی آن را گرفت چرا که در سال‌ های آینده در مقابل بحران محیط زیست ناتوان می ‌شویم.

زارعی اظهار داشت: در سال جاری و در هفته منابع طبیعی 20 هکتار از اراضی شهر سنندج درختکاری و نهال ‌کاری شده تا از ساخت و سازهای بی رویه جلوگیری شده و به فضای سبز شهر افزوده شود.

وی در بخش دیگری افزود: پدیده حاشیه شهر و حاشیه نشینی، نبود و کمبود منابع مالی و تعداد اندک راغبین به گرفتن تسهیلات بانکی، صنوف مزاحم در نقاط مختلف شهر و معضل دستفروشان از دیگر تهدیداتی است که در این شهرستان وجود دارد که باید برای ساماندهی آنها راهکارهایی پیدا کرد.

فرماندار شهر سنندج بیان کرد: اراضی قولنامه ‌ای در حاشیه شهر سنندج، افزایش قیمت تمام شده زمین در سنندج به دلیل عدم برنامه ‌ریزی، ساخت و سازهای بی رویه و افزایش فقر درون شهر و ترافیک شهری از جمله مشکلات و تهدیداتی است که در مرکز استان وجود دارد.

زارعی یادآور شد: بحران کم آبی و وجود فاضلاب‌ های روستاهای اطراف سد از دیگر مشکات سنندج است و انتظار می رود تا پایان خرداد ماه سال آینده فاضلاب روستاهایی که به سد ها نزدیک هستند به خارج از روستا هدایت شوند.

وی ادامه داد: ایجاد پارک انرژی نو مانند انرژی خورشیدی در شهر سنندج و جذب سرمایه گذار از جمله مارهای اولویت دار است که باید مسئولان آن را انجام دهند.

کد N763532

وبگردی