آفتاب

نمایندگان کویتی سلاح‌هایشان را تحویل دادند

نمایندگان کویتی سلاح‌هایشان را تحویل دادند

تعدادی از نمایندگان پارلمان کویت امروز(سه‌شنبه) سلاح‌های خود را به کمیسیون امنیتی وزارت کشور تحویل دادند، اقدامی که نشان داد دولتمردان، خود تاکنون قانون جمع‌آوری سلاح را که از 23 سال قبل صادر شده، نقض کرده‌ بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه الوطن - چپ کویت- مردم اقدام نمایندگان در تحویل سلاح‌هایشان به کمیسیون جمع‌آوری سلاح را اقدامی نمایشی خوانده‌اند و می‌پرسند آیا این نمایندگان سلاح‌های دیگری نیز دارند یا خیر؟

عبدالله تمیمی، از کسانی که سلاح خود را تحویل داده، می‌گوید: خاورمیانه و کشورهای مجاور از وجود گروه‌های تندرو رنج می‌برند و تروریسم در منطقه به نحو فاحشی شیوع پیدا کرده است و داعش با جنایت‌هایش در عراق و سوریه و برخی از کشورهای دیگر، جهان را به هراس انداخته است. هیچ توجیهی وجود ندارد که شهروندی سلاح بدون مجوز در اختیار داشته باشد. جمع‌آوری سلاح‌ها فرصت‌ها را از گروهک‌های زیرزمینی و تروریستی برای جنایت و ترور در کویت می‌گیرد.

عادل حشاش، مدیر بخش روابط عمومی در وزارت کشور کویت گفت که تاکنون حدود 560 قبضه سلاح و بیش از یک تن و نیم مهمات بدون مجوز جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام

کد N763414

وبگردی