آفتاب
زاهدی:

دخالت های انسانی اصلی ترین مخاطره برای محیط زیست است

دخالت های انسانی اصلی ترین مخاطره برای محیط زیست است

سنندج – استاندار کردستان دخالت های بی مورد انسانی را بزرگترین خطر برای محیط زیست در سراسر جهان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز سه شنبه در همایس ملی محیط زیست و توسعه پایدار که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امروز محیط زیست با مخاطرات جدی مواجه است و بزرگترین خطر برای این حوزه دخالت های بی مورد انسانی است.

وی ادامه داد: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه و رسالت عمومی و مردمی است و این مهم را نمی توان در قالب بخشنامه و ابلاغیه عملیاتی و اجرایی کرد و در همین راستا لازم است که از تمامی ظرفیت های موجود برای حفاظت از محیط زیست بهره برداری کرد.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برای برگزاری همایش های این چنین گفت: مشارکت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در چنین مباحثی آن هم با رویکرد علمی یکی از نیازهای لازم و ضروری است و خوشبختانه امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در این زمینه پیشگام است.

وی با بیان اینکه تصور عمومی در خصوص آلودگی های محیط زیست تنها به زباله و نخاله های ساختمانی مرتبط است، گفت: متاسفانه امروز وضعیت آلودگی های زیست محیطی جنبه های مهمتری به خود گرفته و هر روز شیوه ای جدید از آن به وجود می آید.

زاهدی با اشاره به وضعیت نگران کننده ریزگردها در بخش های مختلف کشور افزود: این ریزگردها نه تنها برای انسان بلکه برای سایر موجودات زنده و حتی گیاهان و درختان نیز مضر هستند و به راستی باید برای مقابله با آنها که به دلیل دخالت های انسانی به وجود آمده اند، برنامه ریزی شود.

وی در پایان به سایر آلودگی های زیست محیطی در جامعه اشاره کرد و گفت: آلودگی های صوتی و تصویری از جمله دیگر مسائلی است که ما به راحتی از کنار آنها می گذریم در صورتی که این جنبه کار نیز باید مورد توجه جدی تری مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

همایش یک روزه محیط زیست و توسعه پایدار به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و با حضور استاندار کردستان، مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور و جمعی از اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سنندج برگزار شد.

کد N763302

وبگردی