آفتاب
لاریجانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

مسائل دوجانبه و منطقه‌ای محور مذاکره با امیر و نخست وزیر کویت

مسائل دوجانبه و منطقه‌ای محور مذاکره با امیر و نخست وزیر کویت

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه دیرینه دوستی میان ایران و کویت گفت: ‌امیر کویت نگاه مثبت و خوبی به ایجاد امنیت و آرامش در منطقه دارد که این را مثبت می‌دانیم.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی امروز سه‌شنبه (19 اسفندماه) در جمع خبرنگاران در کاخ امیر کویت به تشریح محورهای مذاکره با امیر و نخست وزیر این کشور پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز کار ما سه بخش داشت که در ابتدا دیدار با نخبگان و انجمن دوستی کویت صورت گرفت که دیدگاه‌های خوبی برای همکاری مابین ایران و کویت ارائه کردند.

وی افزود: با توجه به سابقه دوستی و مودتی که بین ایران و کویت و دیگر کشورهای منطقه وجود دارد ما با امیر کویت هم دیدار کردیم که این دیدار بسیار سازنده و خوب بود.

لاریجانی در توضیح مسائل مطرح شده در دیدار با امیر کویت گفت: در این دیدار درباره مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و همچنین بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد،‌ مذاکراتی صورت گرفت.

وی همچنین از بررسی برخی مشکلات اجرایی میان دو کشور ایران و کویت با امیر این کشور خبر داد و افزود: امیر کویت با نگاه بسیار مثبتی برای حل مشکلات مذکور دستور داد.

لاریجانی ادامه داد: ‌امیر کویت نگاه مثبت و خوبی به ایجاد امنیت و آرامش در منطقه دارد که این را مثبت می‌دانیم.

وی همچنین با یادآوری دیدار با نخست وزیر کشور کویت گفت:‌ در این دیدار مسائل مرتبط با توسعه روابط اقتصادی و برخی پیشنهاداتی که می‌تواند سطح روابط تجاری بین دو کشور را افزایش دهد، مطرح شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم سفرای دو کشور مسائل مذکور را دنبال کرده و برخی مسائل نیز باید به تهران منتقل و سفرا در ایران آن‌ها را پیگیری کنند.

انتهای پیام

کد N763298

وبگردی