آفتاب
روانچی در دیدار با معاون وزیر خارجه فنلاند:

مذاکرات در مسیر پیشرفت/ حصول توافق نهایی با درک بهتر از واقعیات

مذاکرات در مسیر پیشرفت/ حصول توافق نهایی با درک بهتر از واقعیات

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه بـا اشاره بـه پیشرفت مذاکرات هسته ای اعلام کرد: مذاکرات هسته ای در مسیرصحیحی درجریان است وامیدواریم طرف مقابل با درک بهتر واقعیات زمینه حصول توافق نهائی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پتر استنلوند معاون وزارت امور خارجه فنلاند که به دعوت مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و به منظور انجام رایزنی های سیاسی به کشورمان سفرکرده است با وی ملاقات کرد.

 در این ملاقات تخت روانچی با استقبال از ارتقاء سطح رایزنی های سیاسی ایران و فنلاند، از آغاز فصل جدید در روابط دو کشور ابراز خرسندی نمود.

 وی خاطرنشان کرد:  بین ایران و فنلاند ظرفیت های زیادی برای همکاری وجود دارد و مناسب است این ظرفیت ها در جهت تحقق همکاری ها بویژه در زمینه های محیط زیست، کشاورزی، بهداشت و درمان، فناوریهای نوین، انرژی های تجدید پذیر، گردشگری و مناسبات فرهنگی مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

 در ادامه معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان بـا اشاره بـه پیشرفت مذاکرات هسته ای در چارچوب ۱+۵ و تبیین آخرین تحولات در این خصوص، اعلام داشت: مذاکرات هسته ای در مسیر صحیحی در جریان است و امیدواریم طرف مقابل با درک بهتر واقعیات و اتخاذ تصمیمات سخت و ضروری ، زمینه حصول توافق نهائی را فراهم آورد.

 وی درخصوص مسائل منطقه ای اظهار داشت : تروریسم و افراطی گری تهدیدی جدی برای همه است و مباره با آن مستلزم تلاش مشترک و مشارکت همه کشورهاست.

 پتر استنلوند معاون وزارت امور خارجه فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشور متبوعش به ایران و شروع فصل جدید در روابط ایران و فنلاند ، اظهار داشت: فرصت مغتنمی برای حل مسئله هسته ای بوجود آمده است و فنلاند بسیار امیدوار است که مذاکرات هسته ای به نتیجه خوب برسد.

 وی تمایل طرف فنلاندی را برای تبادل هیأت های پارلمانی و نیز افزایش همکاری های فرهنگی اعلام داشت.

 معاون وزارت امور خارجه فنلاند با تأکید بر حل و فصل سیاسی بحران های منطقه ای، نسبت به تداوم رایزنی ها با کشورمان ابراز علاقه نمود.

کد N763278

وبگردی