آفتاب

تحلیل الاخبار از سخنان حریری درباره روابط با تهران

تحلیل الاخبار از سخنان حریری درباره روابط با تهران

روزنامه الاخبار در تحلیلی با اشاره به سخنان روز گذشته سعد حریری درباره ایران آورده است: آیا سخنان حریری درباره ایران پیام عربستان به تهران است؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ این روزنامه چاپ لبنان در این تحلیل که به قلم میسم رزق نوشته شده، آورده است: دو روز بین سفر ناصر جوده، وزیر خارجه اردن به تهران و دعوتش به انجام گفتمان عربی ایرانی برای حل مشکلات منطقه و سخنان سعد حریری و تاکیدش در قاهره مبنی بر اینکه ایران دشمن لبنان نیست و خواهان روابط با تهران است، فاصله وجود دارد.

به نوشته این روزنامه، این نکته قابل توجه بود که روزنامه المستقبل روز گذشته در صفحه اول خود تیتری را با عنوان "تمایل حریری برای روابط با ایران " برگزید و این صرف نظر از برخی جزییات سخنان حریری بود.

الاخبار در ادامه با اشاره به این گفته تحلیلگران جناح المستقبل که حریری به عنوان سخنگوی المستقبل و یا لبنان به مصر سفر نکرده بلکه از طرف عربستانی‌ها به قاهره رفته است، تاکید کرد: تحولاتی که منطقه سریعا با آن مواجه است، نظام‌های عربی را بر آن داشته تا روند جدیدی را در تعامل با تهران در پیش بگیرند و در تلاشند تا با تهران کاملا قطع رابطه نکنند اما این مساله طبیعتا بر اساس قاعده‌ای است که آن‌ها از منطقه می‌خواهند. البته این مساله طبیعتا به این معنا نیست که ریاض مواضعش را در مقابله با آنچه محور تحت اداره ایران در منطقه می‌داند، ترک کرده است بلکه منابع نزدیک به حریری درباره اظهارات اخیر وی بر این باورند که مقامات عربستان به این نتیجه رسیدند که دستیابی به تفاهمات جدی آنها را بر آن می‌دارد که به تغییر زبان گفت‌وگو با ایران بپردازند.

انتهای پیام

کد N763106

وبگردی