آفتاب

رئیس مخالفان سوریه: تلاش‌های آمریکا برای حمایت از ما ناکافی است

رئیس مخالفان سوریه: تلاش‌های آمریکا برای حمایت از ما ناکافی است

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه تاکید کرد که تلاش آمریکا برای آموزش نظامی 15 هزار مخالف سوری آن هم طی سه سال برای پایان دادن به بحران این کشور کافی نیست به ویژه اینکه دولت آمریکا تنها به دنبال مبارزه با برخی گروه‌های تروریستی از جمله داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه گفت: آمریکا ابتدا باید تعریف خود را از واژه تروریسم به وضوح ارائه دهد؛ دوم اینکه مساله ادغام نیروهایی که قصد دارد در چارچوب "نیروهای امنیت ملی سوریه" آن‌ها را آموزش دهد، روشن سازد و سوم اینکه میان برنامه‌های آموزشی خود و عملیات‌های رخ داده در جنوب و شمال سوریه توسط گروه‌های مخالف سوری‌ تناسب برقرار کند.

خالد خوجه گفت که خواهان ادامه کمک‌ به شبه نظامیان سوری از طریق "وزارت دفاع دولت مخالفان" است تا این تلاش‌ها به تقویت ساختار ارتش آزاد بیانجامد. وی تصریح کرد که برای تحقق این هدف از دولت فرانسه درخواست کمک شده و این کشور حمایت خود از ائتلاف را اعلام کرده است.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه تصریح کرد: سه هزار نیروی سوری در اردواگه‌ها و 70 هزار نیروی دیگر در جبهه‌های شمال و جنوب سوریه حضور دارند که این افراد کاملا از تفکرات افراطی گرایانه گروه‌های تندرو دور هستند.

وی افزود: هدف از جمع آوری این نیروها گذراندن دوره‌های نظامی و متحد سازی آن‌ها در یک چارچوب کامل با پایبندی به هویت ملی کشور است.

خوجه خاطرنشان کرد: ما خواهان آن هستیم که تمام گروه‌های شبه نظامی سوری در یک تشکل واحد با یک فرماندهی ستاد جدید جمع شوند و بهتر است تا کشورهای حمایت کننده از طریق ایجاد یک فرماندهی ستاد جدید که بتواند در راستای تشکیل نیروی ملی عمل کند، به حمایت خود از ارتش آزاد سوریه ادامه دهند چرا که ارتش آزاد ادغام با ارتش رسمی سوریه را می‌پذیرد. ما علیه بدنه ارتش سوریه و یا پلیس کشور نیستیم اما فرماندهانی در ارتش سوریه حضور دارند که به خاطر "جنایت علیه مردم سوریه" باید از این نهاد کنار گذاشته شوند.

خالد خوجه تصریح کرد: خطر گروه تروریستی النصره برای ما کمتر از داعش نیست و اشتباه روسا سابق ائتلاف این است که به این مساله توجهی نکردند. شرط اول این است که جبهه النصره ارتباط خود با داعش را قطع کند و در چارچوب یک طرح ملی بایستد تا در این صورت ائتلاف قبول کند با آن تعامل داشته باشد.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در پایان افزود: ما قبول نمی‌کنیم با رهبرانی که خارج از فرماندهی ما عمل می‌کنند و از ما جدا شده‌اند همکاری‌ کنیم و شنیده‌ایم که گروه‌های "جیش الاسلام، اجناد الشام و جیش المجاهدین" اعلام کرده‌اند که خواهان همکاری با ما هستند.

انتهای پیام

کد N763093

وبگردی