آفتاب
عباسی در نشست مجمع جهانی مستضعفین؛

آمریکا و اروپا به وسیله داعش جنگ مذهبی ۳۰ ساله را آغاز کرده اند

آمریکا و اروپا به وسیله داعش جنگ مذهبی ۳۰ ساله را آغاز کرده اند

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با اشاره به پشت پرده تحرکات گروه های تروریستی در منطقه گفت: اروپایی ها و آمریکایی ها با بهره گیری از داعش یک جنگ ۳۰ ساله مذهبی را شروع کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی در دومین نشست مجمع جهانی مستضعفین که پیش از ظهر امروز با شعار «اندیشه مقاومت، آینده مستضعفین» در اندیشکده یقین برگزار شد، با بیان اینکه مقاومت بخشی از سبک زندگی بشر است و بشر بدون اندیشه مقاومت نمی تواند به حیات خود ادامه دهد اظهار داشت: در قرن گذشته میلادی ۳ ایدئولوژی ناسیونالیسم، مارکسیسم و فاشیسم مبنای مبارزه ها بوده است و در برخی کشورها این ایدئولوژی ها با هم ترکیب می شدند.

وی افزود: در قرن ۲۱ میلادی که در آن قرار داریم، ایدئولوژی جریان مبارزه و مقاومت تغییر یافته و ماهیت جدیدی پیدا کرده است؛ اولین ایدئولوژی مبارزه در قرن ۲۱ میلادی «لیبرالیسم» است که مبتنی بر انقلاب مخملی است و تلاش می کند تا از طریق انقلاب های مخملی و رنگین، تحول ایجاد کنند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال ادامه داد: در این ایدئولوژی، ارزش های ادعایی حول محور حقوق بشر، جامعه مدنی و دموکراسی می چرخد که هر سه آنها دروغ است؛ چراکه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هیچکدام دموکراسی و حقوق بشر را رعایت نمی کنند، اما از نظر آمریکا مشکلی هم ندارند.

عباسی دومین ایدئولوژی مبارزه در قرن ۲۱ را صهیونیست خواند و گفت: شکل یهودی این ایدئولوژی منجر به تشکیل اسرائیل در قرن گذشته شده، اما در قرن ۲۱ پدیده جدیدی از دل آن بیرون آمده است که صهیونیسم مسیحی نام دارد، همچنین در سال های اخیر نیز پدیده جدیدی را با عنوان صهیونیسم مسلمان شاهدیم که اهداف و سازوکارهای آنها با صهیونیسم یهودی و مسیحی یکی است و روش مبارزه آنها نیز «خشونت ایان» است.

صهیونیسم مسلمان؛ از القاعده تا داعش

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اسم عمومی ایده صهیونیسم مسلمان، داعش است؛ قبلا القاعده و النصره بود که امروز به داعش تغییر یافته و هر از چندگاهی که اسم قبلی آنها کارایی نداشته باشد، اسم جدیدی انتخاب می کنند.

عباسی گفت: در همان روزهای ابتدایی پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در نیویورک، ۱۴ دلیل در برنامه های تلویزیونی ایران و خارج از ایران ارائه کردیم که امکان ندارد یک گروه چریکی مثل القاعده چنین حرکتی را در کشور آمریکا بتواند انجام دهد؛ سال گذشته نیز آرپ اولیویر با تهیه یک فیلم سینمایی با عنوان «عملیات ترور» نشان داد چطور ارتش آمریکا با یک طراحی حساب شده برج های دوقلو را فرو ریخت و امروز نیز خود روشنفکران آمریکایی به این واقعیت رسیده اند که به بهانه انهام این دو برج که سازه مهندسی آنها مشکل داشت و باید خراب می شد، چگونه در عراق و افغانستان عملیات نظامی انجام شد.

وی با بیان اینکه تاریخ غرب مملو از بهانه جویی برای لشکرکشی های نظامی است تصریح کرد: اینها بهانه ای نیاز داشتند تا به عراق و افغانستان حمله کنند؛ در حالی که همه می دانیم غیر ممکن است در کشوری مثل آمریکا با وجود سیستم حفاظت فضایی «نراد» بتوانند ۴ هواپیما را بربایند و چنین عملیاتی انجام دهند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال تصریح کرد: با این دروغ ۱۳ سال است که در افغانستان حضور دارند و تولید مواد مخدر نیز در این کشور چند برابر شده و کشت و کشتار هم پایانی ندارد؛ بنابراین القاعده همان جریان صهیونیسم مسلمان است که وقتی اثر آن تمام شد، اسامی جدیدی مانند داعش، النصره و جیش العدل را بر آن گذاشته اند.

۱۱۴ روز نبرد حزب الله و حماس با صهیونیست ها و سکوت النصره و داعش/تلاش اروپا و آمریکا برای جنگ های مذهبی و ۳۰ ساله

عباسی در ادامه با اشاره به وقوع ۴ جنگ جدی با اسرائیل در پی ۸ سال گذشته اظهار داشت: در جنگ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه که میان مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین با اسرائیل در گرفت بیش از ۱۰ هزار راکت به اسرائیل شلیک شده است؛ در این جنگ ها که مجموعا ۱۱۴ روز طول کشید، چرا حداقل هیچ همراهی ای با مردم غزه که سنی هستند از طرف داعش و النصره و القاعده صورت نگرفت!؟

عباسی افزود: امسال دقیقا در روزی که اسرائیل به غزه حمله کرد و افکار عمومی جهان هم به سمت جام جهانی فوتبال معطوف شده بود، داعش از سمت موصل وارد عراق شد و جهان اسلام را از فلسطین به عراق مشغول کرد.

وی با بیان اینکه علم مبارزه در این ۳ ایدئولوژی (صهیونیسم یهودی، صهیونیسم مسیحی، صهیونیسم مسلمان) مبتنی بر خشونت عریان است که در قالب سر بریدن و امثال آن اتفاق می افتد گفت: حدود ۴۰۰ سال پیش در قلب اروپا جنگ های مذهبی ۳۰ ساله بین کاتولیک ها و پروتستان ها اتفاق افتاد و این جنگ ها به جایی رسید که مردم اروپا برای همیشه دین و شرع را کنار گذاشتند و عرف را پذیرفتند.

وی ادامه داد: امروز هم آمریکایی ها و اروپایی ها مشخصا فرانسه و انگلیس، با حرکت داعش یک جنگ مذهبی ۳۰ ساله را شروع کرده اند و به دنبال آن هستند تا همانگونه که در اروپا نفرت از دین ایجاد شد، در جهان اسلام نیز شرایط به سمتی برود که هر کودکی که در نسل بعدی جهان اسلام متولد می شود، هم از شیعه و هم از سنی نفرت داشته باشد، به ویژه اینکه جریان شیعه های صهیونیست که ما در ایران به آنها شیعیان انگلیسی می گوییم، در تلویزیون های کشور انگلستان و با حمایت سرویس های این کشور فعالیت می کنند و به مقدسات اهل سنت توهین می کنند.

عباسی با اشاره به ماهیت عناصر فعال در گروهک هایی مانند داعش گفت: براساس اطلاعات دقیقی که داریم اکثر اینها مسلمان نیستند؛ چراکه در اروپا و آمریکا زندانیانی را که حکمشان اعدام یا زندان ابد دارند، با تضمین آزاد می کنند تا در عراق و سوریه در کنار النصره و داعش بجنگند و ما نیز معتقدیم محال است کسی مشکل اعتقادی نداشته باشد و بتواند به راحتی سر ببرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تناقض های موجود در حرکت های تبلیغاتی غربی ها در جریان جنایت داعش تصریح کرد: در صحنه جنایت سر بریدن ۲۱ مسیحی قبطی نسبی ۴ دوربین حرفه ای در صحنه مستقر شده و مرحله به مرحله کار را به نمایش می گذارد؛ انگار هالیوود یک تیم حرفه ای را مستقر کرده است و در حادثه ۱۱ سپتامبر نیز در لحظه اصابت هواپیماها به برج های دوقلو ۱۴ دوربین در صحنه مستقر بوده اند؛ تاثیر این نمایش نیز این است که در جهان اسلام مردم از دین متنفر می شوند.

عباسی در پایان به الگوی دیگری از مبارزه در قرن حاضر اشاره کرد و گفت: در این میان، علم مبارزه دیگری به اسم اسلام ناب محمدی هم وجود دارد که حزب الله لبنان و حماس آن را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ۴۰۰ گروه چریکی در جهان وجود دارد که خوش نام ترین آنها حزب الله است که مقتدرترین شکل جنگیدن را نشان می دهد و کاملا هم مردمی است و این ویژگی بی نظیر است.

کد N763059

وبگردی