آفتاب

تاکید میشل عون بر باقی ماندن در محور مقاومت علیه داعش و اسرائیل

تاکید میشل عون بر باقی ماندن در محور مقاومت علیه داعش و اسرائیل

میشل عون با تاکید بر پایبندی خود به حمایت از حزب‌الله اعلام کرد در صورتی که برای پست رئیس جمهوری لبنان انتخاب شود، نظام جدیدی به دور از طایفه گرایی برای اداره کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الخبار لبنان، میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح گفت که اگر وی به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شود یک نظام محاسباتی و کارآمد روی کار خواهد آورد و این نظام باید تمام امور را به طور خودکار انجام دهد.

وی تصریح کرد: ما به اوضاع کنونی کشور به خوبی واقف هستیم چرا که همگان تغییر نظام را می‌خواهند و سعی می‌کنیم تا برای آگاهی مردم گزینه‌های خوبی را مطرح و بررسی کنیم. در نظام دموکراسی یک نفر به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

میشل عون گفت: در نظام جدید باید توافق طائفه‌ای وجود داشته باشد و در آن طائفه‌گرایی‌های احزاب را کنار گذاشت و از طریق روی کارآمدن افراد شایسته از هر طائفه‌ای، نظام حاکم بر لبنان تشکیل شود.

وی در خصوص بازنگری در موضع خود در خصوص مقاومت لبنان گفت: مساله بازنگری اینجا مطرح نیست بلکه باید اکنون توضیحاتی را در خصوص کشور دینی ارائه داد. من در فرانسه بوده‌ام اما در باور خود از حامیان مقاومت هستم و این مساله‌ای است که سید حصن نصرالله، دبیرکل حزب الله به آن کاملا واقف است و با وجود اینکه تمام دنیا موضعی علیه مقاومت داشت من اولین شخصیت سیاسی در لبنان بودم که در جنگ ژوئیه اعلام کردم که حزب الله پیروز خواهد شد.

وی افزود: پس از اعلام تفاهم با حزب الله، گزینه‌های خود را مشخص کردم. گزینه‌های پیش روی من محور شرق و محور اسرائیل-آمریکایی بود اما من محور شرق و مقاومت را انتخاب کردم چرا که ریشه من از شرق و لبنان است.

وی در پایان با اشاره به ورود گروه‌های تروریستی به مرزهای کشورش اعلام کرد که علیه داعش و جبهه النصره در محور مقاومت قرار گرفته چرا که تروریست‌ها و خطرشان کشور را نشانه گرفته است.

انتهای پیام

کد N762822

وبگردی