آفتاب

رئیس سابق سرویس مخفی ترکیه از حضور در انتخابات پارلمانی کناره‌گیری کرد

رئیس سابق سرویس مخفی ترکیه از حضور در انتخابات پارلمانی کناره‌گیری کرد

یکی از سخنگویان دولت ترکیه اعلام کرد، رئیس سابق سرویس مخفی ترکیه پس از کناره‌گیری از نامزدی در انتخابات پارلمانی بار دیگر در سمت سابق خود منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بولنت آرینچ"، سخنگوی دولت ترکیه در آنکارا به خبرنگاران گفت: احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه "هاکان فیدان"، رئیس سابق سرویس مخفی ترکیه یا همان سازمان اطلاعات ملی را در سمت سابق خود منصوب کرد.

پس از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه عصبانیت خود را بابت تصمیم فیدان در کناره‌گیری از سمتش و نامزدی در انتخابات پارلمانی اعلام کرد، فیدان اعلام کرد که از نامزدی در انتخابات پارلمانی کناره‌گیری می‌کند.

در فوریه 2015 فیدان از ریاست سازمان ملی اطلاعات ترکیه استعفا کرد تا به عنوان یک نامزد از حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن سال‌جاری میلادی شرکت کند.

اردوغان بارها گفته بود که از این تصمیم خشنود نیست و ماه گذشته میلادی گفت: من کاندیداتوری هاکان فیدان را مثبت نمی‌دانم.

آرینچ گفت: داوود اوغلو در مورد استعفای فیدان با اردوغان صحبت کرد و پس از آن این مساله را تایید کرده بود.

فیدان نیز علت کناره‌گیری از کاندیداتوری‌اش را اعلام نکرد و گفت: لازم دیدم که این کار را انجام دهم و به خدمتم برای کشور و ملتم ادامه می‌دهم. وی که یکی از اشخاص برجسته و قدرتمند دولت ترکیه محسوب می‌شود، از 2010 در سمت ریاست سازمان ملی اطلاعات این کشور است و همواره به عنوان یکی از نزدیکترین متحدان اردوغان از وی یاد می‌شود.

انتهای پیام

کد N762753

وبگردی