آفتاب

دیدار پادشاه اردن با اعضای ناتو و نخست‌وزیر بلژیک در بروکسل

دیدار پادشاه اردن با اعضای ناتو و نخست‌وزیر بلژیک در بروکسل

پادشاه اردن در دیدار با دبیرکل ناتو و نخست وزیر بلژیک اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی و چگونگی تقویت همکاری ناتو با کشورهای خاورمیانه و آفریقا را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالله دوم، پادشاه اردن در بروکسل با ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و برخی از دیگر اعضای ناتو دیدار و راه‌های ممکن برای تقویت همکاری کشورهای عضو ناتو با کشورهای خارومیانه و آفریقا را بررسی کرد.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی اردن، ملک عبدالله دوم در این دیدار بر اهمیت مقابله با "گروه‌های خوارج"، حمایت از اسلام راستین در مقابل حملات این گروه‌ها، لزوم دفاع از اقلیت‌های مسلمان اروپا و حفاظت از آنها در مقابل پدیده "اسلام هراسی"، تقویت روابط مشترک پیروان ادیان مختلف و ایجاد تفاهم میان آنان تاکید کرد.

براساس گزارش خبرگزاری "پترا" اردن، عبدالله دوم با تاکید بر اهمیت همکاری کامل کشورها با یکدیگر در زمینه مقابله با تروریسم گفت: جنگ علیه تروریسم در وهله اول جنگ اعراب و مسلمانان است و حمایت از کشورهای درگیر این جنگ مساله‌ای ضروری در نبرد با خطر تروریسم است که از هیچ دین و مذهبی سرجشمه نگرفته و دین اسلام از آن بری است.

استولتنبرگ و دیگر اعضای شورای پیمان ناتو نیز در این دیدار با تقدیر از مشارکت و همکاری اردن با ناتو و تاکید بر ادامه این همکاری‌ها بر اهمیت تقویت توان نظامی اردن و ادامه مذاکره سیاسی با این کشور که در زمینه حفظ امنیت و آرامش منطقه محسوب می‌شود، تاکید کردند.

در این دیدار، فایز الطراونه، رئیس دفتر پادشاه اردن، مشعل الزبن، مشاور نظامی ملک عبدالله، و جعفر حسان و سفیر اردن در بروکسل نیز حضور داشتند.

ملک عبدالله در سفر خود به بروکسل با شارل میشل، نخست وزیر بلژیک نیز دیدار و درباره همکاری های دو جانبه و آخرین تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو کردند.

در این دیدار پادشاه اردن و نخست وزیر بلژیک بر تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی و امکان تقویت همکاری‌های مشترک امنیتی و نظامی برای مقابله با تروریسم تاکید کردند.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت ارائه تصویری واقعی از دین اسلام، توقف پدیده اسلام هراسی و حمایت از اقلیت‌های مسلمان اروپا به عنوان یکی از ارکان اصلی جوامع اروپایی، تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N762668

وبگردی