آفتاب

کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره جنگ غزه انتشار گزارش خود را به ماه ژوئن موکول کرد

کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره جنگ غزه انتشار گزارش خود را به ماه ژوئن موکول کرد

کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره جنایات جنگی در جریان جنگ اسرائیل علیه غزه خواستار تاخیر در انتشار گزارشش به جای ماه مارس در ماه ژوئن آینده شد تا به ارزیابی بیشتر اطلاعات و داده‌هایش بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، پیشتر قرار بود کمیته تحقیقات بین‌المللی گزارش خود درباره تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه غزه را 23 ماه مارس جاری به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کند.

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در پاسخ به تاخیر در ارائه این گزارش اعلام کرد که به منظور تکمیل تحقیقات این کمیته با موکول شدن این گزارش به ماه ژوئن موافقت می‌کند.

پیشتر ویلیام شاباس، رئیس سابق کمیته تحقیقات بین‌المللی پس از اتهامات اسرائیل علیه او مبنی بر ارائه مشورت به سازمان آزادی بخش فلسطین برای رفتن به شورای امنیت و پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی از پست خود کناره گیری کرد.

ماری ماکگوان که پس از شاباس ریاست کمیته تحقیقات بین‌المللی را برعهده دارد در پیامی به رئیس شورای حقوق بشر گفت که این کمیته باید با واقع نگری کامل مسائل میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را بررسی کند لذا به زمان بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N762629

وبگردی