آفتاب

درخواست سازمان ملل از جامعه جهانی برای کمک به زنان آواره عراقی

درخواست سازمان ملل از جامعه جهانی برای کمک به زنان آواره عراقی

سازمان ملل از تمام کشورها خواست تا برای برآورده کردن نیازهای حدود 1.26 میلیون زن عراقی که به خاطر وقوع جنگ در کشورشان آواره شده‌اند، تلاش‌های خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که به دنبال درگیری‌ها در عراق در سال 2014 حدود 1.26 میلیون زن عراقی آواره شدند و اکنون در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

معاون نماینده ویژه سازمان ملل و هماهنگ‌کننده امور انسانی در عراق اظهار کرد: وقوع درگیری‌های اخیر در این کشور، تغییراتی را در بنیان خانواده‌های عراقی ایجاد کرده چرا که حدود 1.6 میلیون زن عراقی بیوه شده‌اند و به تنهایی سرپرستی خانواده‌های خود را بر عهده دارند.

وی افزود: اولویت جامعه بشری باید پاسخگویی به نیازهای مردم رنج دیده‌ای باشد که در این شرایط به سر می‌برند و همه ما باید برای رفع مشکلات آنها بیش از پیش تلاش کنیم. زنان و دختران جوان 51 درصد موج آوارگانی را که اخیراً از عراق رفته‌اند شامل می‌شوند تا جایی که 2.5 میلیون عراقی اخیرا مجبور شدند به خاطر دوری از خشونت‌ها و نقض حقوق بشر از کشور فرار کنند.

سازمان ملل در پنج مارس جاری در تلاش برای جلب حمایت کشورهای جهان از زنان آواره عراقی به ویژه زنان و دخترانی که ربوده شده و در معرض خشونت جنسی قرار گرفته‌اند، کمپینی را تحت عنوان "زنان و دختران خود را نجات دهیم" به راه انداخت.

انتهای پیام

کد N762578

وبگردی