آفتاب

متحد نمتسوف دست داشتن اسلامگرایان افراطی در قتل وی را "مضحک" خواند

متحد نمتسوف دست داشتن اسلامگرایان افراطی در قتل وی را "مضحک" خواند

یکی از متحدان بوریس نمتسوف، رهبر اپوزیسیون روسیه تئوری‌های مطرح شده مبنی بر دست داشتن "اسلامگرایان افراطی" در قتل وی را "مضحک" و "با انگیزه سیاسی" توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، بازپرسان پرونده قتل بوریس نمتسوف در حال برسی این احتمال هستند که آیا این معاون سابق نخست‌وزیر روسیه به دلیل حمایت از مجله طنز فرانسوی شارلی ابدو که کاریکاتور موهن حضرت محمد (ص) را چاپ کرد، کشته شده است یا خیر. این تئوری پس از آن قوت گرفت که یک مظنون از منطقه چچن روسیه به مشارکت در ترور بوریس نمتسوف اعتراف کرد.

ایلیا یاشین که به همراه نمتسوف جنبش اپوزیسیون "سولیدارنوست" را تاسیس کرد، گفت: ورژن رسمی تحقیقات مضحک است. از نظر من این اقدام نتیجه دستور سیاسی از سوی کرملین است. نمتسوف هیچ‌گاه درباره اسلام دیدگاه منفی نداشت و منفی صحبت نمی‌کرد و به ندرت افراطی‌هایی را که به مجله شارلی ابدو در پاریس حمله کردند، مورد انتقاد قرار می‌داد.

زائور دادایف، معاون سابق فرمانده یگان ویژه پلیس چچن روز یکشنبه به همراه آنزور گوباشف که برای یک شرکت امنیتی خصوصی در مسکو کار می‌کرد، به قتل نمتسوف متهم شدند.

آنها به همراه سه مظنون دیگر در بازداشت به سر می‌برند.

ایلیا یاشین تاکید کرد: کابوس‌های ما به حقیقت تبدیل شد؛ ضارب بازداشت شده است اما فرمانده طرح ترور آزاد است.

نمتسوف 55 ساله یکی از منتقدان صریح ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود و در 27 فوریه در نزدیکی کرملین به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.

انتهای پیام

کد N762542

وبگردی