آفتاب

کشته شدن 9 داعشی در درگیری‌های داخلی این گروه

کشته شدن 9 داعشی در درگیری‌های داخلی این گروه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد درپی درگیری اعضای گروه تروریستی داعش با یکدیگر آن هم به خاطر تلاش چند تن از آنان برای فرار از طریق مرز ترکیه، 9 تن از اعضای این گروه تروریستی در شمال غرب سوریه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز، درگیری‌ اخیر و افزایش موج فرار در میان اعضای داعش نشان از به وجود آمدن شکاف‌های عمیق در شیوه رهبری غیر متمرکز این گروه است که شکست‌های اخیر به ویژه در عراق نقش زیادی در تعمیق اختلافات در میان این گروه داشته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد در جریان درگیری میان دو گروه از اعضای داعش، پنج تن از آنهایی که قصد داشتند از مرز ترکیه فرار کنند و چهار تن از اعضایی که قصد داشتند مانع فرار آنها شوند، کشته شده‌اند.

این درگیری‌ها در نزدیک منطقه الباب واقع در 30 کیلومتری مرز ترکیه و سوریه اتفاق افتاد.

بنا بر این گزارش در میان کسانی که سعی داشتند از طریق مرز فرار کنند یک تونسی و 9 اروپایی وجود داشتند اما دقیقاً مشخص نیست که چه کسانی در این درگیری کشته شده‌اند.

این نخستین بار نیست که شکاف‌ها در بدنه گروه تروریستی داعش نمایان می‌شود؛ دیده‌بان حقوق بشر سوریه در دسامبر نیز اعلام کرده بود که داعش طی دو ماه، بیش از 120 تن از اعضای خود را که بیشترشان از اتباع خارجی بودند و قصد بازگشت به کشورشان را داشتند، کشته است. چند فرمانده منطقه‌ای نیروهای داعش نیز در میان اعدام شدگان بودند.

انتهای پیام

کد N762470

وبگردی