آفتاب
سلامتی تاکید کرد:

روستاها به سمت کسب درآمدهای پایدار هدایت شوند

روستاها به سمت کسب درآمدهای پایدار هدایت شوند

نهاوند- بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند گفت: باید روستاها به سمت درآمدهای پایدار حرکت کرده و از پتانسیلهای روستا برای پیشرفت و آبادانی خود روستا استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا سلامتی عصر دوشنبه در جمع دهیاران و اعضا شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی نهاوند در سالن جلسات بخشداری مرکزی اظهار داشت: دهیاران بعنوان نمایندگان دولت در روستاها محسوب می شوند و وظیفه آنها حل مشکلات مردم و توسعه روستاها است.

سلامتی گفت: بخش مرکزی شهرستان نهاوند دارای ۸۰ روستا با جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفر است که دهیاران باید با شناخت و احاطه کامل بر مسائل و مشکلات و توانمندی های روستای خود زمینه توسعه روستا را با مشارکت مردمی فراهم کنند.

وی ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت است برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های همه مسئولان باید در راستای ایجاد جهشی بزرگ در روند پیشرفت کشور و عدالت‌گستری صورت گیرد و سیاستهای کلی نظام بر همین راستاست.

بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند عنوان کرد: باید روستاها به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنند و از پتانسیلهای روستا برای پیشرفت و آبادانی خود روستا استفاده شود که در این زمینه تامین امور زیرساختی وظیفه دولت است که باید انجام شود.

سیدرضا سلامتی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفند سال آینده گفت: دهیاران حق ورود به مسائل و تبلیغات انتخاباتی به نفع و علیه هیچ یک از کاندیدها را ندارند و اگر موردی مشاهده و اثبات شد برابر قانون با متخلف برخورد می شود.

وی عنوان کرد: کمتر از یک سال به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده که برابر قانون دهیاران حق ورود به مسائل انتخابات مجلس سال آینده را ندارند.

سلامتی ادامه داد: از مجموع ۸۰ روستای بخش مرکزی نهاوند تا کنون تعداد ۵۸ روستای آن از نعمت گاز بهره مند شده اند که در دهه فجر امسال کلنگ زنی عملیات اجرایی ۲۰ روستای دیگر انجام شده است.

وی بیان داشت: از مجموع ۸۰ روستای بخش مرکزی ۷۰ روستا از راه ارتباطی و آسفالت بهره مند هستند که در صورت تأمین اعتبار عملیات آسفالت راه دسترسی ۱۰ روستا بخش مرکزی نهاوند در سال آینده انجام می شود.

کد N762378

وبگردی