آفتاب
گزارش مهر/

همدان درتکاپوی میزبانی از گردشگران/شهر اطلسی ها در انتظار مسافران

همدان درتکاپوی میزبانی از گردشگران/شهر اطلسی ها در انتظار مسافران

همدان- شهرهمدان که به شهر اطلسی ها شهرت دارد، این روزها شاهد تکاپو و برنامه ریزی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی است هرچند میزان جذب گردشگر دراین شهر با پتانسیلهای گردشگری آن تناسب ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هر چه به روزهای انتهایی سال نزدیک تر می شویم شهر همدان طراوت و تکاپوی روزهای انتهایی سال را بیش از گذشته نمایان می کند چراکه جذب مسافران نوروزی برای مردم همدان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وجود بناهای تاریخی متعدد، آب و هوای مطلوب و قرار گرفتن در مسیر استانهای غربی بحث جذب گردشگر در ایام نوروز را برای استان دارای اهمیت کرده است.

این درحالی است که افزایش سنتی تمایل به سفر در ایام نوروز رقابت تنگاتنگی را بین استانهای مختلف برای جذب گردشگر و همچنین ارائه تسهیلات مناسب بین مسئولان استانها ایجاد کرده است.

آنچه مسلم است اینکه پذیرایی و اسکان مسافران برای شهرهای مختلف که از زیر ساختهای لازم برای اسکان مسافران در اقامتگاههای رسمی بی بهره هستند نیاز به برنامه ریزی و همت مسئولان و مردم دارد.

در همین زمینه شهردار همدان در گفتگو با مهر ضمن ابراز خرسندی از تعامل و همکاری ارگان‌های مختلف برای ارائه‌ خدمات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی، ابراز امیدواری کرد: امسال هم میزبان خوبی برای مسافران نوروزی که همدان را برای تعطیلات نوروز خود انتخاب کرده‌اند، باشیم.

سیدمصطفی رسولی یادآور شد: شهرداری همدان در حال اجرای پروژه‌های مختلفی در سطح شهر است و در جهت رفاه حال مردم و تسریع در عبور و مرور اقداماتی را در نظر خواهد گرفت و اجرا می‌کند.

وی از برنامه استقبال از بهار در مناطق چهارگانه همدان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به حضور مسافران نوروزی در همدان، مناطق چهارگانه شهرداری برای آمادگی شهر از استقبال مسافران برنامه‌هایی در پاکسازی شهر دارند.

وی عنوان کرد: رنگ‌آمیزی نمادهای شهری و جداول، آماده‌ کردن تانکر برای شستشوی خیابان‌ها و پاکسازی زمین بایرهای منطقه و بین ساختمان‌ها بر اساس زمانبندی برای پاکیزگی شهر صورت می‌گیرد.

مجوز حفاری در معابر عمومی همدان تا پایان تعطیلات نوروز صادر نمی شود

شهردار همدان گفت: مجوز حفاری تا روز ۱۵ فروردین ماه سال آینده در معابر عمومی شهر همدان مگر در مواقع ضروری، صادر نمی شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی در همدان انجام شده است، اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همدان هماهنگی و آمادگی لازم برای استقبال از مهمانان نوروزی را در دست دارد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با همه دستگاه‌های ذیربط برای استقبال و اسکان هرچه بهتر مسافران نوروزی انجام شده است، ‌ گفت: به شهروندانی که در حال ساخت و ساز هستند و در معابر سد معبر کرده اند، تذکرات لازم داده شده است.

وی اظهار داشت: از ۲۹ اسفندماه ستاد اسکان مسافران نوروزی در شهرداری فعالیت خود را برای ارائه خدمات بهتر آغاز خواهدکرد.

بازارچه های صنایع دستی نوروزی در همدان برپا می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان نیز گفت: نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی و هنرهای سنتی در تعطیلات نوروز امسال در این استان برپا می شود.

ریحان سروش مقدم افزود: این بازارچه ها بیشتر در جوار اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری استان ایجاد می شود.

وی همچنین از استقرار راهنمایان گردشگری در محل جاذبه ها و اماکن توریستی در استان خبر داد و گفت: نقشه راهنمای گردشگری استان نیز چاپ و در اختیار مسافران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه نظافت و آماده سازی موزه ها، اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری از دیگر اقدامات است ادامه داد: چاپ و نصب بنرهای خوشامدگویی در مبادی ورودی و محل جاذبه های استان از دیگر اقدامات است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: طرح نوروزی در استان همدان از ۲۵ اسفند ماه با استقرار پایگاه های امدادی عملیاتی می‌شود.

بهروز کارخانه ای افزود: پایگاه امداد جاده‌ای، کوهستان، امداد هوایی و همچنین امداد در ارتفاع در استان همدان دایر و با توجه به مانورهای برگزار شده در ایام سال شرایط لازم برای ورود به طرح امداد نوروزی فراهم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به طرح امداد نوروزی عنوان کرد: ارائه خدمات گردشگری به مسافران نوروزی و فعالیت اعضای هلال احمر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای در این ایام صورت می‌پذیرد.

ابراهیم خانی یادآورشد: در محورهای همدان- تهران، حد فاصل پلیس راه تا همدان، پلیس راه تا سه راهی ویان، قهاوند- مرادبلاغی، همدان- ملایر، محور كرمانشاه و محور بیجار نصب علائم ایمنی و تعیمرات و شستشوی آنها در حال انجام است.

وی در رابطه با انجام عملیات پاكسازی حریم درمحورهای این شهرستان نیز گفت: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی، در محورهای كرمانشاه، پلیس راه بهار، از میدان فرودگاه تا جاده همدان، پلیس راه تا سه راهی ویان، محور ملایر عملیات پاكسازی حریم در حال انجام است.

 ابراهیم خانی گفت: راهدارخانه های این اداره برای اسكان ضروری مسافران تجهیز شده و نیروهای راهداری نیز آمادگی كامل در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی را دارند.

با این برنامه ریزی ها چنان انتظار می رود که نوروز امسال میزان ماندگاری مسافران نوروزی در شهر همدان نسبت به سال گذشته افزایش یابد که این ام در نظرسنجی از مسافران مشخص خواهد شد.

کد N762375

وبگردی