آفتاب
عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس:

5+1 رویکردش را نسبت به ایران تغییر دهد

5+1 رویکردش را نسبت به ایران تغییر دهد

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد گروه 1+5 نسبت به ایران گفت: 1+5 باید در رویکرد و عملش ثابت کند که رویه منطقی و عاقلانه‌ای را در پیش گرفته و به دنبال تغییر است.

باقر حسینی در گفت‌وگو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: گروه 1+5 باید رویکرد و حتی عملکردش را در مواجهه با جمهوری اسلامی تغییر دهد و در عمل ثابت کند که منطقی است چون تاکنون عملکرد آنها در مقابل ایران نامناسب و غیر منطقی و غیر منصفانه بوده که امیدواریم با تغییر رویکرد شاهد عملکرد منطقی و عاقلانه از طرف 1+5 باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در مذاکرات 1+5 حسن نیت و پایبندی‌اش را به اثبات رسانده است، گفت: جمهوری اسلامی بر خلاف قدرت‌هایی همچون آمریکا، که پایبندی به تعهداتشان را نتوانستند ثابت کنند، میزان پایبندی و حسن‌نیتش را به طور کامل به اثبات رساند به همین دلیل اکنون نوبت کشورهای طرف مقابل است که در مقابل این حسن نیت و پایبندی متقابلاً به تعهدات پایبند باشند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:‌ کشورهای 1+5 با پایبندی به تعهدات می‌توانند اعتبار خود را دوباره احیا کنند اعتباری که در چند دهه اخیر در بین کشورهای غربی خدشه دار شده است.

حسینی افزود: آمریکا در طول چند دهه اخیر بارها تعهداتش را با خیلی از کشورهای دنیا با وجود ادعاهایش در خصوص پایبندی به قوانین بین‌المللی نقض کرده است که اکنون میدان آزمون آمریکاست.

وی همچنین با بیان اینکه مذاکرات با توجه به ایجاد شکاف عمیق بین همگامان مقابله با جمهوری اسلامی دستاوردهای خوبی را کسب کرده است، گفت: در آمریکا بین اعضای کنگره، اوباما و نتانیاهو شکاف به وجود آمده است که این دستاورد خوبی است و حقانیت فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:‌ البته در این بین عده‌ای افراطی مانع دستیابی به توافق منطقی و عاقلانه هستند که امیدواریم آنها سر عقل آمده و با پذیرش توافق تحریم‌های ظالمانه را کنار بگذارند. در غیر این صورت آنها بدانند جمهوری اسلامی که از ابتدای جمهوری اسلامی ایران در تحریم بوده از این به بعد نیز در صورت عدم توافق باز هم می‌تواند از جان گذشته به جایگاه خوبی دست پیدا کرده و به پیشرفت برسد.

حسینی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی جایگاه رفیعی را در منطقه دارد، خاطرنشان کرد: توافق به نفع ملت‌ها و دولت‌های غربی است. بنابراین بهترین کار آن است که آنها عاقلانه حقوق ملت ما را بپذیرند و از بهانه جویی دست بردارند. همه می‌دانند که طرح ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی یک شیطنت و دستاویزی برای فشار به جمهوری اسلامی جهت جلوگیری از رسیدن به پیشرفت است.

وی در عین حال تاکید کرد: البته تاکنون ملت ما با داشتن هوش و استعداد و توان لازم توانستند حتی در تحریم و موانع موجود به پیشرفت‌های بسیار خوبی در تولید علم دست پیدا کنند بر همین اساس به نفع کشورهای غربی است که از گذشته ما درس گرفته و با ما درگیر نشوند چون هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و تنها به حیثیتشان لطمه وارد می‌کند.

انتهای پیام

کد N762305

وبگردی