آفتاب

یونانی‌ها خواهان «توافقی صادقانه» برای بازپرداخت وام‌های آتن

یونانی‌ها خواهان «توافقی صادقانه» برای بازپرداخت وام‌های آتن

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که اکثریت شهروندان یونانی موافق «توافقی صادقانه» با وام‌دهندگان بین‌المللی جهت بازپرداخت بدهی‌های این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بر اساس یک نظرسنجی که از سوی شرکت مارک انجام و نتایج آن در یک روزنامه محلی منتشر شد، از هر 10 شرکت‌کننده در این نظرسنجی هفت تن معتقدند که مسأله بازپرداخت بدهی‌های یونان به کشورهای دیگر باید با راهکاری تحت توافق دو طرف حل و فصل شود.

همچنین حدود 50 درصد از یونانی‌ها معتقدند که امکان بازگشت به شرایط عادی برای کشورشان در آینده‌ای نزدیک محتمل است.

نتایج این نظرسنجی در حالی اعلام می شود که قرار است وزرای اقتصاد و بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشستی را در بروکسل با هدف بررسی چگونگی تغییر نحوه بازپرداخت وام‌های یونان برگزار کنند.

یونان اعلام کرده که فهرست اصلاحات مالی و اقتصادی خود را که طلبکاران بین‌المللی این کشور اجرای آن را خواستار شده‌اند، طولانی‌تر می کند.

کشورهای منطقه یورو و طلبکاران بین‌المللی یونان از مقامات آتن خواسته‌اند جزئیات کاملی از اصلاحاتی را که تعهد کرده‌اند، ارائه نمایند. تروئیکای طلبکاران یونان شامل کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول درباره تدابیری که دولت یونان فهرست آن‌ها را به بروکسل ارائه می‌کند، تصمیم گیری و مشخص خواهند کرد که آیا این تدابیر با تعهداتی که آتن پیش از این به طلبکاران خود داده است، مطابقت می‌کند.

انتهای پیام

کد N762269

وبگردی