آفتاب
استاندار لرستان مطرح کرد:

استقبال از نقد منصفانه/ گامهای برداشته شده نادیده گرفته نشود

استقبال از نقد منصفانه/ گامهای برداشته شده نادیده گرفته نشود

خرم آباد - استاندار لرستان گفت: مدیریت اجرایی استان از نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه رسانه ها استقبال می کند و در عین حال نباید حرکت های مثبت صورت گرفته در استان نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی شماره دو خرم آباد اظهار داشت: بنیاد برکت طی سال آینده بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه گذاری می کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری این نهاد در استان لرستان طی امسال نیز عنوان کرد: طی امسال بنیاد برکت نیز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف استان لرستان سرمایه گذاری کرده است.

پیگیری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در لرستان

استاندار لرستان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در استان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در لرستان ادامه داد: از ابتدای حضور خود در استان یکی از مهم ترین دغدغه ها و محورهای کاری در دستور کار فراهم آوردن زمینه لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

بازوند با اشاره به اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته برای فراهم کردن زمینه حضور بنیاد برکت در اجرای پروژه های لرستان ادامه داد: ما برای ورود این نهاد به پروژه های استان و تقویت بخش خصوصی و احیای سرمایه گذاری اقدامات فراوانی را انجام داده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران و بانکهای استان در رابطه با تعامل با بخش خصوصی تصریح کرد: دولت و همچنین بخش خصوصی در استان باید به گونه ای فعالیت داشته باشند که زمینه ارتقا و رشد و توسعه استان فراهم آید.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه از مدیرانی است که به شدت به بخش خصوصی اعتقاد دارد ادامه داد: در این راستا مدیران دستگاههای اجرایی استان نیز باید به سمت تعامل با بخش خصوصی و بسترسازی برای سرمایه گذاری این بخش در استان حرکت کنند.

دولت نمی تواند به تنهایی متولی توسعه باشد

بازوند با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند متولی توسعه در استان باشد تصریح کرد: باید رویکرد همه مدیران در استان حمایت از بخش خصوصی باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما در استان به دنبال اجرای طرح های "لوکوموتیوی" هستیم عنوان کرد: اجرای این طرح ها به این دلیل است که امکان جذب سایر پروژه ها نیز با احیای یک صنعت در استان فراهم شود.

استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت احیای واحدهای صنعتی و تولیدی استان لرستان ادامه داد: باید با اقدامات لازم و همچنین ورود بخش خصوصی زمنیه احیای پروژه های نیمه تمام و یا واحدهای غیر فعال استان را فراهم آرود.

بازوند تصریح کرد: برای برون رفت صنعت استان از مشکلات موجود باید همه دستگاهها، بانکها و همچنین بخش خصوصی تعامل مطلوبی با یکدیگر داشته باشند.

تاثیرگذاری افزایش پروازها در جذب سرمایه گذار

وی همچنین در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده دستگاههای دولتی لرستان از تولیدات واحدهای صنعتی استان گفت: در این راستا کمیته ای به ریاست معاون برنامه ریزی استانداری لرستان تشکیل و راهکارهای لازم را برای استفاده دستگاههای استان از تولیدات بومی استان اتخاذ کنند.

استاندار لرستان همچنین بر ضرورت رفع مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و گفت: در این راستا اداره کل امور مالیاتی استان باید به عنوان عضوی از تیم توسعه استان همکاری لازم را با واحدهای تولیدی داشته باشد.

بازوند همچنین به اقدامات صورت گرفته برای توسعه و ایجاد زیرساختها در استان لرستان اشاره و عنوان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه افزایش پروازهای فرودگاه خرم آباد بوده که این موضوع در زمینه جذب سرمایه گذار در استان بسیار تاثیر گذار بوده است.

رایزنی برای برقراری پروازهای عتبات عالیات غرب کشور در فرودگاه خرم آباد

وی با اشاره به خریداری هواپیمای اختصاصی استان لرستان و پیگیری های صورت گرفته در این زمینه نیز بیان داشت: به طور حتم با ورود این هواپیما به استان زمینه برگزاری پروازهای عسلویه قبل از پایان سال در استان فراهم می شود.

استاندار لرستان همچنین از رایزنی های صورت گرفته برای برقراری پروازهای عتبات عالیات در فرودگاه خرم آباد خبر داد و گفت:  توجه به خریداری هواپیمای اختصاصی، اجرای طرح توسعه فرودگاه و ... پیشنهاد برقراری پروازهای عتبات عالیات غرب کشور در لرستان را داده ایم.

چاره ای جز احیای واحدهای تولیدی راکد نداریم

بازوند با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای حضور مسئولان ملی در لرستان برای بررسی و  رفع مشکلات موجود افزود: ما به دنبال رفع مشکلات موجود در استان مانند نرخ بالای بیکاری، رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و ... هستیم که در این راستا همه باید با تعامل و همدلی زمینه این امر را در استان فراهم کنند.

وی با اشاره به احیای واحدهای صنعتی استان لرستان بیان داشت: متاسفانه اجرای قانون خصوصی سازی بدون مطالعه طی سالهای گذشته موجب تعطیلی صنایع استان شد که در این زمینه ما چاره ای جزء احیای این واحدهای صنعتی با کار کارشناسی و حضور بخش خصوصی را نداریم.

فضای نقد به سمت تخریب کشیده نشود

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه با تعامل و همدلی موجود در استان کارهای بزرگ و حرکت های خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: مدیریت اجرایی استان از نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه رسانه ها استقبال می کند و در عین حال نباید فضای نقد به سمت تخریب کشیده شده و حرکت های مثبت صورت گرفته در استان نادیده گرفته شود.

بازوند تصریح کرد: فضای خوبی برای ابراز عقاید، آرا، نظرات و انتقادات در استان و کشور به وجود آمده است که انتظار می رود از این فضای مثبت برای طرح منصفانه نقدها به دور از ایجاد فضای تخریب استفاده شود.

وی همچنین به برخی از مشکلات مطرح شده در شهرک صنعتی شماره دو خرم آباد اشاره کرد و گفت: به طور حتم ضمن انجام اقدامات لازم زیرساختهای مورد نیاز برای این شهرک صنعتی را فراهم خواهیم آورد.

کد N762201

وبگردی