آفتاب
آیت الله مقتدایی:

موقوفات آستان مقدس حضرت معصومه(س) احیا شود

موقوفات آستان مقدس حضرت معصومه(س) احیا شود

قم - دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) باید موقوفات خود را احیا و آن را در مسیر نیت واقفان صرف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(ع)، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار مدیران و مسئولان آستان مقدس بانوی کرامت که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های فرهنگی و دینی حرم مطهر گفت: امروزه به برکت این بانو در قم، معارف ناب اهل بیت(ع) به دور‌ترین نقاط جهان منتشر می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر برنامه‌های علمی مفید و تأثیرگذاری در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) انجام می‌‌شود که امید می‌رود منشأ خیرات و مورد عنایت ائمه معصوم(ع) قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مهم دانستن ارتباط مستقیم مسئولان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با مراجع تقلید، علما و بزرگان دینی گفت: این ارتباط مسئله‌ای مهم و با ارزش است؛ همچنین در سال‌های اخیر تعاملات به وجود آمده این آستان شریف با آستان‌های مقدسه معصومین(ع) در داخل و خارج کشور ظرفیت بزرگی را برای توسعه خدمات فرهنگی و دینی فراهم آورده است.

وی ادامه داد: برخی آستان‌ها در مسیر نشر آموزه‌های دینی و فرهنگی، فعالیت‌ها و ابتکاراتی دارند که اگر در اختیار دیگر اماکن مقدسه قرار گیرد، موجب برکات و توفیقات بیشتری خواهد شد.

آیت الله مقتدایی در ادامه به موقوفات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و ضرورت احیای آن اشاره کرد و اظهار داشت: موقوفات آستان مقدس، مسئولیت ما را نسبت به احیای آن دوچندان می‌کند. آستان مقدس باید موقوفات خود را احیا و آن را در مسیر نیت واقفان صرف کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه درباره استقبال عموم مردم از برنامه‌های حرم مطهر گفت: برنامه‌های حرم مطهر امروز دیگر محدود به زائران این حرم شریف نیست، بلکه بسیاری از افراد از طریق رسانه‌ها، از برنامه‌های فرهنگی و دینی اجرا شده در حرم بانوی کرامت بهره‌مند می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شأن حضرت فاطمه معصومه(س) این است که بالا‌ترین خدمات دینی و فرهنگی از این مکان شریف به جهانیان مخابره شود، افزود: حضرت معصومه(س)، بانویی هستند که حضرت رضا(ع) زیارت‌نامه ایشان را تبیین کرده‌اند که نشان از جایگاه رفیع این بانوی بزرگوار در میان امامزادگان است.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: علما و بزرگان دینی همواره احترام خاصی نسبت به این بانو داشتند و به ایشان متوسل می‌شدند؛ از این رو خدمت در این مکان مقدس افتخاری است که باید با انجام کارهای شایسته و در شأن این بانو، شکر آن را به جای آورد.

در ابتدای این دیدار حجج اسلام حسینی‌نژاد رئیس حوزه تولیت، احمدی معاون فرهنگی و صادقی آرمان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آستان مقدس ارائه کردند.

کد N762131

وبگردی