آفتاب
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه استان تهران:

برای ترویج فرهنگ وقف باید از زبان هنر بهره بگیریم

برای ترویج فرهنگ وقف باید از زبان هنر بهره بگیریم

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران گفت: بهترین راه ترویج فرهنگ وقف بهره برداری از زبان هنر استT خداوند هم کتاب خود که قرآن مجید است را به شیوه ای هنری برای انسان ها فرستاده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین حسینی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نشان ماندگاری با موضوع "وقف توشه ماندگار" که با هدف ترویج فرهنگ وقف با حضورمحمدزاده رئیس سازمان اوقاف تهران و جمعی از مسئولان و هنرمندان در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، اظهار کرد: وقف و هنر یک شباهتی با یکدیگر دارند و هر دوی اینها سبب ماندگاری انسان ها می‌شوند. اگر بخواهیم فرهنگ وقف را ترویج بدهیم بهترین راه آن بهره برداری آن از زبان هنر است. خداوند هم کتاب خود که قرآن مجید است را به شیوه ای هنری برای انسان ها فرستاده است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر ما نسبت به ترویج فرهنگ وقف قدری کوتاهی کرده و امروزه تلاش می کنیم تا این فرهنگ اصیل را در جامعه ترویج دهیم و حفظ کنیم. به همین دلیل مسابقه " نشان ماندگاری" را با عنوان "وقف توشه ماندگار و توپوگرافی" آن برگزار کردیم. در این مسابقه 332 اثر به ما رسید که از بین آن‌ها چهار اثر برگزیده شد و چهار اثر دیگر هم شایسته تقدیر شناخته شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: هیأت داوران این مسابقات آقایان حقیقی ،‌اسد الهی ، کلهرنیا، چهره پرداز و رخشان بودند و هدف ما از برگزاری این نمایشگاه این بود که بتوانیم فرهنگ وقف را آنطور که مد نظر اسلام است ترویج دهیم؛ چرا که وقف برای حل معضلات اجتماعی و رشد و بالندگی بسیار موثر است و برای تاثیر بیشتر آن بهترین استفاده را می توانیم از ابزار هنر داشته باشیم.

حسینی در پایان گفت: بنای ما این است که درسال آینده این نمایشگاه را با موضوع " وقف و رسانه ، فیلم ،‌داستان کوتاه و وقف چشمه همه جاری " داشته باشیم.

به گزارش ایسنا ، این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شده و تا 26 اسفندماه بازدید آن برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

کد N762092

وبگردی