آفتاب

امیدواری اسلام‌آباد به سفر نخست‌وزیر هند به پاکستان

امیدواری اسلام‌آباد به سفر نخست‌وزیر هند به پاکستان

مشاور عالی دولت پاکستان در امور خارجی اعلام کرد، نخست‌وزیر هند سال آینده قطعا به پاکستان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسیا، پاکستان سال آینده میزبان نشست سران سازمان همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیاست که خود در کنار افغانستان، بنگلادش، بوتان، مالدیو، نپال و سریلانکا در آن عضو است.

سرتاج عزیز، مشاور عالی دولت پاکستان در امور خارجی طی مصاحبه‌ای در اسلام‌آباد در این‌باره گفت: ما بسیار امیدواریم که نخست‌وزیر هند برای شرکت در نشست سران سازمان‌های همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا به پاکستان سفر کند.

این در حالی است که هند سال گذشته گفت‌وگوهای بین دو کشور را به دلیل دیدار نماینده پاکستان با جدایی‌طلبان کشمیر به حالت تعلیق درآورد.

در همین حال هفته گذشته وزیر خارجه هند طی سفرش به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های منطقه جنوب آسیا به پاکستان سفر کرد. سفر او باعث امیدواری درباره امکان از سرگیری مذاکرات بین دو کشور شد.

سارتاج عزیز با اشاره به سفر وزیر خارجه هند به پاکستان توضیح داد: با وجود اینکه این سفر به عنوان بخشی از دیدارها با سران کشورهای عضو سازمان منطقه‌ای بود اما در آن درباره مسائل دو جانبه نیز گفت‌وگو شد.

وی همچنین اظهار کرد، وزیر خارجه پاکستان در صورت دعوت دولت هند از وی به این کشور سفر خواهد کرد.

سرتاج در ادامه سخنانش به عدم اعتماد بین پاکستان و هند به عنوان مساله‌ای مهم اشاره کرد و گفت: در صورت بازیابی اعتماد روابط بین دو کشور شاهد پیشرفت خواهد بود.

انتهای پیام

کد N761686

وبگردی