آفتاب
براساس اطلاعات جدید؛

تهدید پلیس علیه شهروندان آمریکایی 58 برابر تروریست‌هاست

تهدید پلیس علیه شهروندان آمریکایی 58 برابر تروریست‌هاست

براساس تازه‌ترین اطلاعات، احتمال کشته شدن آمریکایی‌ها توسط ماموران پلیس به مراتب بیشتر از کشته شدن آنها در حملات تروریستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس مطالعات اف‌بی‌آی احتمال کشته شدن شهروندان آمریکایی توسط نیروهای پلیس 58 برابر بیشتر از احتمال مرگ آنها در یک حمله تروریستی است. این در حالی است که پیش از این تصور می‌شد احتمال کشته شدن شهروندان آمریکایی توسط نیروهای پلیس هشت برابر بیشتر از مرگ آنها در حمله یک تروریست است.

در آمریکا نیازی به ارائه گزارش از سوی پلیس درباره مسائل مرتبط با تیراندازی نیروهای پلیس وجود ندارد اما برخی از پاسگاه‌ها به صورت داوطلبانه اطلاعاتی را در این باره در اختیار اف بی آی قرار داده‌اند. با این حال این مساله نشان می‌دهد که نیمی از ادارات پلیس تعداد رقم دقیق مردمی را که توسط ماموران پلیس کشته شده‌اند، اعلام نمی‌کنند.

در همین حال اف بی آی، اطلاعات جدیدی را افشا کرده که براساس آن طی 10 سال اخیر به صورت میانگین 545 تن در آمریکا سالانه از سوی پلیس و نیروهای محلی و دولتی کشته می‌شوند که در آمارهای دولتی محسوب نمی‌شوند.

در این اطلاعات جدید همچنین محققان به این نتیجه رسیده‌اند که سالانه به صورت میانگین 928 تن به دست نیروهای پلیس کشته می‌شوند در حالی که در اطلاعت اف بی آی این رقم 383 تن آورده شده بود.

این رقم را می‌توان با تعداد غیرنظامیانی که در نتیجه حمله تروریستی کشته شده‌اند، مقایسه کرد. در سال 2013، وزارت خارجه آمریکا این رقم را 16 تن اعلام کرد.

از مقایسه این اعداد می‌توان نتیجه گرفت که احتمال کشته شدن شهروندان آمریکایی توسط نیروهای پلیس 58 برابر بیشتر از احتمال مرگ آنها در یک حمله تروریستی است.

انتهای پیام

کد N761583

وبگردی