آفتاب

حبس یک فعال حقوق بشر در عمان

حبس یک فعال حقوق بشر در عمان

دادگاهی در عمان یک فعال حقوق بشر را به اتهام تضعیف کشور که مربوط به ارسال نامه به رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در عمان است به سه سال زندان محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوطن چاپ عمان، وکیل سعید جداد، فعال برجسته حقوق بشر گفت، موکلش که در تظاهرات اعتراضی سال 2011 علیه دولت عمان شرکت کرده بود به اتهام تضعیف دولت، ترغیب مردم برای پیوستن به تجمعات غیرقانونی و استفاده از اینترنت برای نشر محتویات و مطالبی که قوانین عمومی را مخدوش می‌کند، گناهکار شناخته شد.

وکیل این فعال حقوق بشر ادامه داد: موکلم علاوه بر سه سال حبس باید مبلغ 4470 دلار جریمه نقدی پرداخت کند. مبلغی را به عنوان وثیقه برای موکلم در نظر گرفته‌اند تا در صورت صدور حکم جدید بتوان آن را پرداخت کرد.

روزنامه الوطن چاپ عمان نیز نوشت، اتهام تضعیف دولت علیه این فعال حقوق بشر مربوط به نامه 2013 جداد به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با محتوای وضعیت حقوق بشر در عمان است.

این فعال در نامه خود به اوباما نوشت: انتظار داریم که آمریکا به عنوان یک ابرقدرت، همواره در کنار مردم عمان بماند و از اولویت‌های دموکراسی و حقوق بشر حمایت کند.

وکیل جداد نیز گفت: پیام نوشته شده برای اوباما براساس حق آزادی بیان و عقیده صورت گرفته و موکلم شخصاً از نقض حقوق بشر به خاطر بازداشت هفت روزه بدون حکم و ضبط اسناد و مدارکش بدون حکم دادگاه رنج برده است.

ناظر حقوق بشر عمان در گزارش نقض حقوق بشر 2014 خود آورده که تعدادی از فعالان حقوق بشر بازداشت شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به طالب العماری، یکی از اعضای شورای عمان اشاره کرد که به خاطر تضعیف دولت و سایر اتهامات به چهار سال حبس محکوم شد.

انتهای پیام

کد N761570

وبگردی