آفتاب

احمدی مقدم خداحافظی اش با ناجا را تایید کرد

احمدی مقدم خداحافظی اش با ناجا را تایید کرد

فرمانده ناجا خداحافظی اش با ناجا را تایید کرد.

رییس پلیس کشور رفتن خود از نیروی انتظامی را تایید کرده و اعلام کرد که این موضوع به درخواست خودش بوده است.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه دهمین نشست سراسری روسای پلیس راهور در جمع خبرنگاران حاضر شده و رفتنش از نیروی انتظامی را تاکید کرد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیده و از ایشان درخواست کردم که فرد دیگری را برای فرماندهی نیروی انتظامی معرفی کنند.

رییس پلیس کشور با بیان اینکه به مقام معظم رهبری عرض کردم که شما هم از من خسته نشده‌اید، مردم از ما خسته شده‌اند، ادامه داد: اردیبهشت‌ماه امسال مقام معظم رهبری حکم بنده را برای یک سال دیگر تمدید کردند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه سرانجام مجددا با درخواست خودم و موافقت رهبر معظم انقلاب، اول اسفندماه به من اطلاع دادند که حکم فرمانده جدید صادر می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری نیز با درخواست من موافقت کردند.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که بناست چه کسی جانشین شما شوند، گفت: من دیگر مسئولیتی ندارم و فرمانده بعدی نیروی انتظامی معرفی خواهد شد.

رییس پلیس کشور درباره اینکه به چه سمت جدیدی منصوب خواهد شد و در این مدت چه اقداماتی را انجام خواهد داد، گفت: از رهبر معظم انقلاب خواستم که چند ماهی به من فرصت دهند و من قصد دارم در این مدت از آنچه که در این 10 سال سپری شده، مستندسازی کنم.

فرمانده ناجا از تلخ‌ترین حوادث دوران خدمتش به کشتار گروهک ریگی در تاسوکی و مدتی بعد از آن فتنه 88 اشاره کرد.

احمدی‌مقدم درباره اینکه چه نمره‌ای به عملکرد خود خواهد داد، خاطرنشان کرد: به خودم نمره 10 می‌دهم و از همین‌جا اعلام می‌کنم اگر کوتاهی یا هر اتفاق بد دیگری در ناجا رخ داده، مسئولیت آن با من بوده. در نیروی انتظامی همکاران خوب و بسیارتوانمندی داشتم که بسیار به من کمک کردند و من برای تمامی آنان آرزوی خوب وآینده‌ای امیدبخش دارم.

وی درباره نظرش نسبت به پلیس راهور، گفت: به این پلیس نیز نمره 20 می‌دهم.

رییس پلیس کشور همچنین تصریح کرد: ممکن است گاهی انسان آرزوهای بلندی داشته باشد، اما امکانات و منابع برای تحقق آنها محدود باشد.

احمدی‌مقدم در پایان از زحمات و حضور خبرنگاران در مراسم‌های مختلف ناجا طی سال‌های اخیر نیز قدردانی کرد.
کد N761457

وبگردی