آفتاب

عمر البشیر: تحریم انتخابات سودان هیچ تاثیری بر روند انتخابات نمی‌گذارد

عمر البشیر: تحریم انتخابات سودان هیچ تاثیری بر روند انتخابات نمی‌گذارد

در حالی که احزاب مخالف سودانی اعلام کردند، به بهانه شرایط سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور در انتخابات آتی سودان شرکت نمی‌کنند،‌ عمر البشیر تصریح کرد که تحریم انتخابات هیچ تاثیری بر روند انتخابات ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان با انتقاد شدید از اقدام ائتلاف گروه‌های مخالف توافق ملی و رهبران جبهه انقلابی برای تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی کشور که قرار است در 13 ماه آوریل برگزار شود، اظهار کرد: به راه انداختن کمپین‌های تحریم‌ انتخابات من را نخواهد ترساند و بر روند انتخابات کشور تاثیر نخواهد داشت.

سران مخالفان سیاسی سودان با امضای سند «ندای سودان» و به راه انداختن کمپین «برو» انتخابات ماه آتی سودان را تحریم کردند.

از برجسته‌ترین افرادی که این سند را امضا کرده‌اند مالک غفار، رئیس جبهه انقلابی سودان، فاروق ابو عیسی، رئیس ائتلاف گروه‌های توافق ملی و صادق المهدی، رئیس حزب مخالف الأمه است.

رئیس‌جمهور سودان در ادامه سخنان خود تاکید کرد که حزبش به برنامه‌های سیاسی و اجتماعی خود ادامه خواهد داد و مردم سودان این حق را دارند که از طریق صندوق‌های رای، رئیس‌جمهور آینده خود را انتخاب کنند.

عمر البشیر تصریح کرد: اگر مردم سودان من را به عنوان رئیس‌جمهور آتی خود انتخاب کنند، همچنان به طرح‌هایی که در مسیر رشد و توسعه و نهضت کشور است ادامه خواهم داد اما اگر مردم مرا انتخاب نکنند به نظر آنها احترام می‌گذارم.

وی تصریح کرد: دولت نجات برای حفظ عقاید و دین روی کار آمده و من برای اجرای شریعت اسلام و تحکیم آن در سودان متعهد هستم.

عمر البشیر تبلیغات انتخاباتی خود را برای دور جدید انتخابات ریاست جمهوری سودان را آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N761453

وبگردی