آفتاب

ارتش کویت با مشارکت 28 کشور مانور نظامی برگزار می‌کند

ارتش کویت با مشارکت 28 کشور مانور نظامی برگزار می‌کند

فرماندهی ارتش کویت با همکاری فرماندهی مرکزی آمریکا سیزدهمین دور مانور "قاطعیت عقاب‌ها" را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابه، رزمایش نظامی "قاطعیت عقاب‌ها" 2015 با فرماندهی ارتش کویت و مشارکت وزارت کشور و گارد ملی و اداره عمومی آتش نشانی و با همکاری فرماندهی مرکزی آمریکا برگزار می‌شود.

مرکز اطلاع‌رسانی مشترک برگزاری این مانور نظامی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که هدف از برگزاری این تمرین، تقویت همکاری دفاعی منطقه‌ای با کشورهای دوست و برادر است.

سرتیپ عبدالله فودری، هماهنگ کننده کل این رزمایش گفت: این تمرین با هدف گسترش همکاری دفاعی منطقه‌ای میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با کشورهای دوست و برادر و همچنین تبادل و حصول تجارب در عرصه مدیریت عملیات مشترک و هماهنگی همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف است.

فودری گفت: این رزمایش از بزرگ‌ترین تمرین‌ها در دو سطح منطقه و جهان است و با همکاری فرماندهی مرکزی آمریکا برگزار می‌شود، همچنین رزمایش ملی به شمار می‌آید که در سطح کشور اجرا می‌شود،‌ چرا که در آن ارتش کویت و وزارت کشور و گارد ملی و وزارت اطلاع رسانی و دستگاه‌های دولتی ذیربط مشارکت دارند تا به هدف مطلوب برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های مربوط به عملیات نظامی و امنیتی بپردازند.

وی تصریح کرد: این مانور سیزدهمین دور از مجموعه تمرین‌های سرسختی عقاب‌ها است که در سال 2000 آغاز شد و بحرین میزبان نخستین دور آن بود و سپس امارات و قطر پی در پی میزبانی آن را بر عهده گرفتند و میزبانی کویت از این رخداد با مشارکت 28 کشور یک دستاورد استراتژیک به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N761292

وبگردی