آفتاب

نخست‌وزیر تایلند برای برقراری امنیت دست به دامن مردم شد

نخست‌وزیر تایلند برای برقراری امنیت دست به دامن مردم شد

پس از دومین انفجار در بانکوک تنها در یک ماه، نخست‌وزیر تایلند از مردم خواست تا «چشم و گوش» نیروهای امنیتی باشند تا اعتماد بین‌المللی بر تایلند تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس تایلند در رابطه با انفجار شنبه شب در مقابل دادگاه کیفری بانکوک سه تن را بازداشت کرده است. هیچ فردی در این حمله آسیب ندید.

ژنرال پرایوث چان اوچا، نخست‌وزیر تایلند در جمع خبرنگاران گفت: ما از مردم می‌خواهیم که چشم و گوش نیروهای امنیتی باشند چراکه برقراری امنیت در اولویت قرار دارد. ما باید اعتماد خارجیان را جلب کنیم. ما سرمان را جلوی مردم بد خم نمی‌کنیم.

تایلند همچنان در حکومت نظامی به سر می‌برد و رهبران تایلند می‌گویند که هیچ برنامه‌ای برای لغو آن ندارند. این تدابیر ضربه‌ای به گردشگری تایلند بوده است و شرکت‌های بیمه، مسافران به کشورهای تحت حکومت نظامی را بیمه نمی‌کنند. تایلند از زمانی که ارتش قدرت را در 22 مه سال گذشته میلادی غصب کرد، در حکومت نظامی به سر می‌برد و هدف اولیه آن پایان اعتراضات خیابانی خون بار بود.

رئیس پلیس سلطنتی تایلند گفت که عاملان حمله روز شنبه دارای همان سوابقی هستند که عاملان دو انفجار پیش از آن در خارج از بانکوک داشتند.

انتهای پیام

کد N761268

وبگردی