آفتاب

راه چمنی: خواهان همکاری با همه احزاب اصلاح‌طلب هستیم

راه چمنی: خواهان همکاری با همه احزاب اصلاح‌طلب هستیم

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: ما به دنبال همفکری و همکاری مشترک با همه احزاب اصلاح‌طلب هستیم به این شرط که احزاب اصلاح‌طلب دیگر نیز به دنبال همکاری باشند.

محمدرضا راه چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه حزب وحدت و همکاری ملی از افراد واجد شرایط اعم از اینکه عضو حزب باشند یا به لحاظ فکری با این حزب قرابت داشته باشند در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 حمایت خواهد کرد، گفت: حزب وحدت و همکاری ملی یک حزب اصلاح‌طلب با خط مشی معتدل است.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در ادامه افزود: ما به دنبال منافع اصلاح‌طلبان در انتخابات هستیم اما نمی‌توانیم مسائل حزب خود را در این بین مطرح نکنیم. ما آماده همکاری با همه احزاب اصلاح‌طلب هستیم و سعی می‌کنیم نامزدهای حزب را با نامزدهای اصلاح‌طلبان به صورت مشترک انتخاب کنیم اما اگر فقط تعداد احزاب بی‌توجه به سایر تشکل‌های اصلاح‌طلب مسیر خود را بروند ما دنباله‌روی آنها نخواهیم بود. من معتقدم باید همه احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات سال 94 نقش آفرین باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما دنبال اختلاف نخواهیم رفت، گفت: ما حداکثر تلاش خود را می‌کنیم که همگرایی در میان اصلاح طلبان ایجاد شود. ما علاقه داریم که همه گروه‌های اصلاح طلب اقدام مشترکی داشته باشند؛ چه احزابی که عضو جبهه اصلاح طلبان هستند، چه احزاب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و چه احزابی که فعالیت جبهه‌ای ندارند باید تلاش کنند که به یک لیست واحد برسند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی همچنین خاطرنشان کرد: همه احزاب این حق را دارند که در انتخابات لیست واحدی ارائه کنند اما با همکاری و ارائه لیست مشترک می‌توان در انتخابات به پیروزی رسید. پیشنهاد من این است که شورای راهبردی اصلاح طلبان با حضور بزرگان اصلاحات و همه احزاب اصلاح طلب تشکیل شود تا ائتلاف بزرگی شکل گرفته و لیست واحدی برای انتخابات ارائه شود.

وی تاکید کرد: در این شرایط حزب وحدت و همکاری ملی نیز با سایر احزاب اصلاح طلب همکاری خواهد کرد در غیر این صورت ما حقوق اعضای خود را نادیده نمی‌گیریم.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی همچنین گفت: در جلسه اخیر هیات اجرایی حزب مقرر شد که دبیرکل و اعضای دفتر سیاسی این حزب جلسات مشترکی را با دبیران کل و اعضای دفاتر سیاسی سایر گروه‌های اصلاح طلب برگزار کنند تا درباره نحوه همکاری مشترک برای انتخابات مجلس دهم به یک راه حل برسند.

وی ادامه داد: حزب وحدت و همکاری ملی در این راستا بنا دارد با گروه های اصلاح طلب جلسات مشترکی داشته باشد تا با تبادل نظر به یک راه حل مشترک برای انتخابات برسد.

انتهای پیام

کد N760966

وبگردی