آفتاب

تظاهرات در پراگ در مخالفت با تحریم‌های غرب علیه روسیه

تظاهرات در پراگ در مخالفت با تحریم‌های غرب علیه روسیه

صدها نفر از مردم شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به منظور محکوم کردن تحریم‌های غرب علیه روسیه تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه بیش از هزار تن از معترضان در پایتخت جمهوری چک تجمع کردند تا تحریم‌های غرب علیه روسیه را محکوم کنند.

این معترضان اعلام کردند تحریم‌های غرب علیه روسیه تاثیر معکوس دردناکی علیه خود اروپایی‌ها داشته است.

از جمله افراد شرکت کننده در این تجمع، مارک اوبرتل، یکی از پزشکان نظامی سابق نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در کوزوو و افغانستان بود.

وی چندی پیش از وزارت دفاع جمهوری چک تقاضا کرد مدال‌هایش را از ناتو پس بگیرند زیرا ائتلاف ناتو یک سازمان مجرم است که منافعی بی رحمانه را پیگیری می‌کند.

همچنین علاوه بر اوبرتل ، ووجتک فیلیپ، معاون رئیس پارلمان جمهوری چک نیز در این تظاهرات حضور داشت. هر دو نفر حامی روابط دوستان کشورشان با روسیه بوده و بر راه حل سیاسی برای جنگ اوکراین تاکید دارند.

مارک اوبرتل گفت: من اعتقاد دارم باید زودتر جلوی وخامت وضعیت اوکراین را می‌گرفتیم زیرا این جنگ هیچ معنایی ندارد. به همین دلیل من تصمیم گرفتم تا نامه‌ای سرگشاده را در ارتباط با آن بنویسم. من فهمیدم برخی افراد بسیار مشتاق به رخ دادن این جنگ بودند و اکنون بر راه حل نظامی تاکید می‌کنند . من معتقدم هنوز فرصت برای صلح در اوکراین وجود دارد اما حامیان گزینه نظامی خواهان تقویت یک طرف این درگیری هستند.

از طرف دیگر ووجتک فیلیپ نیز گفت: نیروهایی هستند که مصمم هستند به اینکه با زور دموکراسی را تحمیل کنند.

وی افزود: اعتقاد من این است که در قرن 21 هرگز این به عنوان یک گزینه مطرح نیست. اگرچه این نظر من است اما من معتقدم که تنها من نیستم که اینگونه فکر می کنم. افرادی که حامی راه حل نظامی برای اوکراین هستند باید درک کنند که تاریخ همواره تکرار می‌شود چه به عنوان تراژدی چه به عنوان یک کمدی

انتهای پیام

کد N760669

وبگردی