آفتاب
براساس سند منتشر شده از سوی یدیعوت آحارونوت؛

نتانیاهو به فلسطینی‌ها امتیاز داده است

نتانیاهو به فلسطینی‌ها امتیاز داده است

براساس سندی که در مذاکرات مخفیانه میان اسرائیل و فلسطین و برای دستیابی به توافق صلح بین دو طرف به امضا رسیده، دولت اسرائیل به فلسطینی‌ها امتیاز داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت، این سند که پیش‌نویس آن توسط مقام‌های اسرائیلی در سال‌های اخیر تهیه شده به چارچوب مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها می‌پردازد و به نظر نشانگر تمایل برای سازش چشمگیر از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل است.

بنابر این سند، نتانیاهو برای مذاکره بر روی معاهده صلح بر مبنای مرزهای 1967 موافقت کرده که تبادل اراضی، اذعان به پایتختی قدس شرقی برای فلسطینیان، خروج شهرک‌نشینان از کرانه باختری و اعطای حق انتخاب به افرادی که می‌خواهند تحت کشور فلسطین زندگی کنند را شامل می‌شود.

این سند نتیجه مذاکرات مخفیانه میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین بود که در جریان دور قبلی نخست‌وزیری نتانیاهو بین سال‌های 2009 تا 2013 صورت گرفت. دفتر نخست‌وزیری اسرائیل چنین سندی را انکار می‌کند.

یئیر لاپید، رهبر میانه‌روها در این راستا گفته است که سند منتشر شده از سوی یدیعوت آحارونوت صحت داشته و نتانیاهو به این خواسته‌ها تن داده است.

انتهای پیام

کد N760148

وبگردی