آفتاب
صادقلو:

قطع درخت و بهره برداری از جنگل را باید ممنوع کنیم

قطع درخت و بهره برداری از جنگل را باید ممنوع کنیم

گرگان- استاندار گلستان با بیان اینکه صیانت در کنار کاشت درختان اهمیت ویژه ای دارد، گفت: قطع درخت و بهره برداری از جنگل را باید ممنوع کنیم.

حسن صادقلو در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چون ناوگان بهره برداری ما از جنگل ها ناوگان مجهزی نیست آنچه که اتفاق می افتد بیشتر تخریب است.

وی با بیان اینکه مقوله درخت در ظرفیت آموزه های دینی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است، تصریح کرد: اسلام اصولا به زیبایی نگاه ویژه دارد.

صادقلو با تاکید بر اینکه خدا صفت زیبایی را بسیار ستوده و دوست دارد، افزود: خداوند زیبایی را در سبزی و درخت قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: به گفته پیامبر اکرم (ص) با هر عمل خوبی که انجام می دهیم یک درخت در بهشت می کاریم و باید با حفاظت عمل درخت های کاشته شده را از بین نبریم.

وی اظهار کرد: اگرچه کاشت درختان از اهمیت بالایی برخوردار است اما باید توجه داشت که صیانت و نگهداری از درختان در کنار کاشت آن از اهمیت زیادی دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه قاعده درخت و درختکاری یک ارزش و راه ارزشمند و بسیار حساس است، افزود: ادبیات رفتاری من از روز اول در راستای فضای سبز ، درخت، درختکاری و حفظ و نگهداری از آن ادبیات ویژه بوده است.

وی با بیان اینکه اگر مردم در ماجرای کاشت درختان مشارکت داشته باشند، گفت: این مشارکت باعث می شود نگهداری بیشتری از آن انجام شود.

صادقلو با اشاره به اینکه باید در کاشت درخت دقت لازم صورت گیرد، افزود: بر اساس کار کارشناسی باید توجه کنیم چه درختی را در کدام ناحیه استان کاشته شود تا منافع لازم را برای مردم داشته باشد.

استاندار تاکید کرد: درختکاری تنها به یک روز خاص اختصاص ندارد و ما باید ستاد نهضت سبز را در گلستان زیر نظر معاونت عمرانی ایجاد کنیم و درختکاری و نگهداری از درختان را به موضوع مستمر استان بدل کنیم.

کد N760098

وبگردی