آفتاب

رئیس کمیسیون اروپایی: اتحادیه اروپا وخامت اوضاع یونان را درک کند

رئیس کمیسیون اروپایی: اتحادیه اروپا وخامت اوضاع یونان را درک کند

رئیس کمیسیون اروپایی از اتحادیه اروپا خواست تا وخامت اوضاع در یونان را در نظر بگیرد که شامل شهروندان فقیر و خطرات گسترده آن برای ناحیه یورو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی به روزنامه آلمانی دی ولت گفت: ما باید مطمئن شویم که اوضاع موجود در یونان وخیم‌تر نمی‌شود، آنچه من را نگران می‌کند این است که هیچ کس در اتحادیه اروپا جدی بودن اوضاع در یونان را درک نکرده است.

این صحبت‌ها دو روز پس از آن مطرح شد که بانک مرکزی اروپا موضع سرسختانه‌ای را در قبال کمک مالی بیشتر به یونان اتخاذ کرد.

یونکر در صحبت‌هایش به این مساله اشاره کرد که یک چهارم یونانی‌ها تحت پوشش امنیت اجتماعی قرار ندارند، بیکاری در بالاترین حد خود در ناحیه یورو است و یونان با تظاهرات مداوم مواجه است.

رئیس کمیسیون اروپایی با تکرار این مساله که آتن نباید از ناحیه یورو خارج شود، گفت: اگرچه مشکلات بدهی یونان تا حل شدن راه طولانی در پیش دارد اما این روند فقدان غیرقابل جبرانی را برای واحد پولی این کشور بر جای می‌گذارد. من به دولت یونان پیشنهاد می‌کنم تا اصلاحاتی مطابق با نظر وام دهندگان انجام دهد و این اصلاحات را بپذیرد. آگر آتن خواهان صرف پول بیشتر است باید با صرفه‌جویی یا درآمد مازاد آن را جبران کند.

این مقام مسئول کمیسیون اروپایی ادامه داد: پس از ژوئیه زمانی که موعد اوراق قرضه‌ای که بانک مرکزی اروپا از یونان گرفته، فرا می‌رسد، در این صورت وام دهندگان بین‌المللی باید در قبال آن کشورهایی که خودشان را در شرایط حساس اقتصادی می‌بینند، راه‌های جدید بیابند.

یونکر به نشست وزرای اقتصاد ناحیه یورو که قرار است روز دوشنبه در بروکسل برگزار شود یا زمان نشست بعدی خود با الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام

کد N759941

وبگردی