آفتاب

فعالیت باندهای تبهکاری در انگلیس با 13 هزار برده

فعالیت باندهای تبهکاری در انگلیس با 13 هزار برده

یکی از ناظران دولتی انگلیس در گزارشی از فعالیت باندهای تبهکار سازماندهی شده با بیش از 13 هزار برده در این کشور پرده برداشت؛ آماری که از نظر وزیر کشور انگلیس شوکه‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه دیلی‌میل، "پل برودبنت"، یکی از ناظران دولتی انگلیس در گزارشی جدید فاش کرد، کارتل‌های جنایی هزاران برده مدرن در این کشور را کنترل می‌کنند. گمان می‌رود که بیش از 13 هزار تن در انگلیس وجود داشته باشند که از آنها به عنوان نیروی کار خارجی از سوی باندهای تبهکاری سازمان یافته سوءاستفاده می‌شود. نوامبر گذشته وزیر کشور انگلیس این مقیاس گسترده از سوءاستفاده را شوکه‌کننده توصیف کرد.

پل برودبنت به عنوان مدیر اجرایی اداره صدور مجوز برای کارگران گفت: قاچاق انسان برای استثمار کارگران سود سرشاری دارد و خطر تحت پیگرد قرار گرفتن آن بسیار اندک است.

مقام‌های انگلیس هم‌اکنون در حال بازجویی از 300 تن از رهبران تبهکاران هستند که مظنون به قاچاق کارگران خارجی شده‌اند؛ با این وجود این امکان وجود دارد که شمار آنها بیش از اینها باشد. هر فردی که به تامین کارگران غیرقانونی متهم شود، با مجازات زندان تا 10 سال حبس و جریمه نقدی روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام

کد N759827

وبگردی