آفتاب

اتحادیه اروپا نام "قذاف الدم" را از فهرست تحریم‌ها خط زد

اتحادیه اروپا نام "قذاف الدم" را از فهرست تحریم‌ها خط زد

اتحادیه اروپا اعلام کرد که نام معاون سابق معمر قذافی و پسر عمویش را از فهرست تحریم‌ها حذف کرده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که نام معاون سابق معمر قذافی و پسر عمویش را از فهرست تحریم‌ها حذف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، اتحادیه اروپا این تصمیم را در راستای اجرای حکم دادگاه عمومی که مقر آن در لوکزامبورگ است، صادر کرد. این تصمیم 24 سپتامبر گذشته مبنی بر حذف نام قذاف الدم، معاون سابق معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی و پسر عموی او از فهرست تحریم‌هایی صورت گرفت که از فوریه 2011 علیه او اعمال می‌شد.

اتحادیه اروپا در گذشته نام قذاف الدم را به این اعتبار در فهرست تحریم‌ها قرار داد که معتقد بود او از سال 1995 فرمانده گردانی از نیروهای نخبه مامور حفاظت شخصی از قذافی بوده و همچنین در برنامه‌ریزی‌ها برای عملیات علیه مخالفان لیبی در خارج از کشور دست داشته و نقش مستقیمی در فعالیت‌های تروریستی داشته است.

شورای اتحادیه اروپا که نماینده کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، قذاف الدم را ظرف سال‌های 2013 و 2014 مشمول این تحریم‌ها قرار داد اما دادگاه اتحادیه اروپا در سپتامبر گذشته اعلام کرد که دلایلی را که در سال 2011 مطرح شده است اجازه درک علت باقی ماندن نام قذاف الدم در فهرست تحریم‌ها در سال 2013 را نمی‌دهد.

این دادگاه اظهارات شورای اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه "علی‌رغم تغییر نظام در لیبی در سال 2011 اما قذاف الدم همچنان تهدیدی علیه تحقق مجدد صلح داخلی در لیبی است" نقل کرده اما در عین حال اعلام کرد که شورا هیچ‌گونه شواهدی را در این خصوص ارائه نکرده است.

دادگاه درخواست قذاف الدم مبنی بر حذف نامش از فهرست تحریم‌ها را پذیرفت و اتحادیه اروپا نیز اعتراضی به این تصمیم دادگاه نکرد.

انتهای پیام

کد N759613

وبگردی