آفتاب
عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس:

صیانت از عرصه محیط زیست وظیفه شرعی و قانونی همه ملت ایران است

صیانت از عرصه محیط زیست وظیفه شرعی و قانونی همه ملت ایران است

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: صیانت از عرصه محیط زیست وظیفه شرعی و قانونی همه آحاد ملت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل، کمال الدین پیرموذن در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی در اردبیل با بیان اینکه صیانت از عرصه محیط زیست وظیفه شرعی و قانونی همه آحاد ملت ایران اسلامی است، افزود: اگر جنگل‌ها را صیانت نکنیم، بعد از شصت سال، حتی یک درخت در کشور باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از ساخت و سازهای گردنه حیران اردبیل کلید خورده است، تصریح کرد: بمباران فجایع زیست محیطی از جمله سونامی نمک در دریاچه ارومیه و سونامی ریزگردها و گرد و غبار در برخی استان‌ها، ایران را فراگرفته است و باید راه چاره‌ای در خصوص اندیشیده شود.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درختکاری پلی برای تامین رضایت پرودگار است، اظهارامیدواری کرد: زمینی بدون درخت و فضای سبز در ایران و بویژه منطقه اردبیل وجود نداشته باشد.

پیرموذن گفت: با کیاست و تدابیر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مسئولین امر، یک روز قبل از روز جمهوری اسلامی با دنیا آشتی خواهیم کرد.

در ادامه اسداله محسن زاده مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل از مطالعه بیش از هشتصد هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز خبر داد و گفت : در حوزه‌های آبخیز یکصد هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال دویست هزار گلدان برای گشت فندق در استان آماده شده است، افزود : در بحث جنگل کاری، مقدمات حدود دویست هکتار آماده شده و پنجاه هکتار نیز چاله کنی انجام شده است.

محسن زاده از فعالیت پنج نهالستان در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: برای تولید بیست میلیون اصله نهال ظرفیت داریم و آمادگی تامین نهال بصورت رایگان برای ادارات و ارگان ها را نیز داریم.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل از احتمال گریبان شدن استان اردبیل به ریزگردها در سال های آینده را خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت خاص منطقه و نفوذ ریزگردها به استان، اگر مدیریت صحیح نداشته باشیم، ممکن است در سال های آینده این معضل گریبان گیر استان اردبیل نیز باشد.

وی با بیان اینکه 595 پرونده کیفری در خصوص حفاظت از اراضی ملی تشکیل به دادگاه ارسال شده است، افزود : استان اردبیل جزو چهار استان برتر در بخش مشارکت های مردمی است.

محسن زاده از تجهیز اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان به هفت دستگاه اتومبیل سواری و شش دستگاه پیکاپ مجهز به دستگاه های پیشرفته اتفای حریق خبر داد و اضافه کرد : اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با جذب ده نفر نیروی انسانی از مهندسین ناظر و هفت نفر از خانواده معظم شهدا و تلاش برای جذب 54 نفر در سال آینده در تلاش است ظرفیت حفاظتی منابع طبیعی استان را افزایش دهد.

انتهای پیام

کد N759495

وبگردی