آفتاب

روزنامـــــه توریســــــم یک ســـــاله شــــد به گزارش "توریسم آنلاین" هفدهم اسفندماه 92 با انتشارنخستین شماره روزنامه "توریسم"، اولین و تنها روزنامه اختصاصی گردشگری جهان متولد شد.

روزنامـــــه توریســــــم یک ســـــاله شــــد
به گزارش "توریسم آنلاین" هفدهم اسفندماه 92 با انتشارنخستین شماره روزنامه "توریسم"، اولین و تنها روزنامه اختصاصی گردشگری جهان متولد شد.

روزنامه بین المللی "توریسم" امروز با انتشاردویست و سی و هفتمین شماره خود یک ساله شد و قدم در وادی دوسالگی گذاشت.

این مهم اما با همت بلند حسین واحدی پور صاحب امتیاز و مدیر موسسه رسانه ای خبر تحقق یافت و اکنون روزنامه "توریسم" هر روز در شانزده صفحه گلاسه به دست مخاطبان و علاقمندان خود در ایران و اقصی نقاط جهان می رسد.

این روزنامه به مناسبت یک سالگی خود در مطلبی با تیتر " یکی یکدانه گردشگری یک‌ساله شد " نوشته است:
عزم‌مان را جزم كرده بوديم براي گفتن يك حرف ناگفته؛ حرفي نو، زيبا، گفتني، خواندني و خواستني كه بايد حك مي‌شد بر سينه فراخ رسانه و آنگاه چون قاصدي صادق، شهر به شهر، سرزمين به سرزمين، قاره به قاره و يك‌باره همه دنيا را درمي‌نورديد و خوبان عالم را دعوت مي‌كرد به ديدار سرزمين چهارفصل اساطيري. در روشناي اميدي كه تابيده بود، اين حرف تدبير تازه‌اي بود براي گره‌گشايي از طلسم رکود اقتصادی؛ گره‌گشايي با افسون گردشگري.

نخستین شماره روزنامه توریسم، هفدهم اسفندماه 92

17 اسفند 92 روزي به‌يادماندني برای ما در عرصه مطبوعات و صنعت گردشگري مکتوب است. در اين روز باشكوه، قطار «توريسم» به حركت درآمد و اولين و تنها روزنامه گردشگري جهان با شكل و شمايلي تازه و رويكردي نو در عرصه مطبوعات به كيوسك‌های مطبوعاتی لبخند زد.

در روزگاري كه مطبوعات دنيا براي گفتن از جنگ و خونريزي و حملات وحشيانه و بازار كساد اقتصاد جهانی قلم‌فرسايي مي‌كنند و هر روز مخاطبان نوميد و دلخسته و بي‌حوصله آماج اخبار داغ و تلخ رسانه‌ها هستند، روزنامه بين‌المللي «توريسم» با سه زبان فارسي، انگليسي و عربي، طرحي نو درانداخت و قلم را به زيبايي‌ها و ديدني‌هاي عالم و آداب و رسوم صلح‌آميز ايرانيان و ديگر مردم دنيا آراست.

اهميت صنعت گردشگري تا آنجاست كه بعد از صنعت نفت و خودرو، سومين صنعت سودآور دنيا تلقي مي‌شود و بسياري از كشورها با توسعه اين صنعت، اقتصاد خود را متحول كرده‌اند. جاي دوري نرويم؛ كشورهاي همسايه ايران مثل تركيه و اميرنشين‌هاي حوزه خليج‌فارس با بهره‌گيري از صنعت گردشگري، روزگار پررونقي را مي‌گذرانند. حال آن‌كه ايران با وجود پتانسيل‌هاي بي‌شمار براي توسعه اين صنعت ازجمله تاريخي كهن و دارابودن يك‌ميليون سايت تاريخي و در كنار آن، طبيعت زيبا و چهارفصل و آداب و رسوم و فرهنگ غني‌اش كه هركدام در جايگاه خود مي‌تواند مقبول طبع گردشگران مختلف از اقصي نقاط جهان باشد، سهم ناچيزي از اين منبع عظيم درآمدي دارد.

بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه ضعف اطلاع‌رساني و عدم‌شناخت ظرفيت‌هاي گردشگري ايران، يكي از علل عقب‌ماندن کشور ما از قافله صنعت گردشگري جهان است. در اين ميان، نقش رسانه‌ها به‌عنوان مهمترين عامل اطلاع‌رساني در عصر حاضر در تحقق توسعه صنعت گردشگري كشور بسیار با اهمیت می‌نماید. به‌هرحال وقت تنگ است و قافله جهاني گردشگري به انتظار ما نمي‌نشيند. بايد همت كرد و آستين بالا زد.

در اين ميان، روزنامه بين‌المللي «توريسم» يك‌سال پيش در چنين روزي پيشتاز رسالت رسانه‌اي صنعت گردشگري شد و براي اولين‌بار متولي پوشش‌دادن آخرين اخبار و رويدادهاي اين حوزه گرديد. از تلاش‌ها و موفقیت‌های صنعت گردشگری ایران در میادین جهانی گفت و ضعف‌ها و كمبودها را به چالش کشید و راه و چاه را نشان داد، اما نه با هدف نمك‌پاشيدن بر زخم‌هاي كهنه، بلكه همواره با اين نيت كه مرهمي بسازد براي جراحت‌هاي صنعتي كه زمين‌گير شده است.

 

 

1717

کد N759253

وبگردی