آفتاب

کشته شدن اتباع فرانسوی و بلژیکی در حمله مسلحانه در پایتخت مالی

کشته شدن اتباع فرانسوی و بلژیکی در حمله مسلحانه در پایتخت مالی

افراد مسلح ناشناس در نخستین ساعات امروز (شنبه) با حمله به یک رستوران محل رفت‌وآمد خارجی‌ها در پایتخت مالی پنج تن از جمله یک فرانسوی و یک بلژیکی را کشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت مالی اعلام کرد در حمله گروهی از شبه‌نظامیان به یک رستوران و کلوب شبانه به نام "لاتراس" در شهر باماکو، پایتخت مالی، پنج تن شامل یک فرانسوی،‌یک بلژیکی و سه شهروند مالی کشته شدند.

به گفته دولت این کشور این حمله حدود ساعت یک بامداد امروز در رستوران لاتراس که عمدتا محل رفت و آمد خارجی‌ها است اتفاق افتاد و در جریان آن همچنین 9 نفر شامل دو تن از کارمندان سازمان ملل مجروح شدند.

به گفته یک مقام امنیتی بلندپایه مالی دو نفر در ارتباط با این حمله دستگیر شده‌اند.

فالایه کانته مقام ارشد پلیس مالی گفت: در جریان این حمله دو نفر که مسلح بوده و صورت خود را پوشانده بودند شرکت داشتند. یکی از این دو نفر وارد رستوران لاتراس شده و به روی مردم داخل رستوران شلیک کرد. پس از آن وی به سرعت به خودرویی که بیرون از رستوران منتظر او بود رفته و از محل حادثه فرار کرد.

این مقام پلیس مالی به رویترز گفت: این دو عامل حمله هنگام فرار در خیابانی نزدیک این رستوران به یک بلژیکی که مقابل خانه‌اش ایستاده بود شلیک کردند و وی کشته شد. آن‌ها همچنین در فاصله نه چندان دوری نیز با یک خودروی پلیس مواجه شده و یک نارنجک به سوی وی پرتاب کردند که موجب کشته شدن راننده خودرو شد.

کانته گفت که یکی از کشته های این حمله یک دختربچه بوده که در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

به گفته شاهدان عینی نیروهای پلیس مالی خیابان محل وقوع این حمله را به دلیل وجود نارنجک

‌های منفجر نشده مسدود کردند.

منجی حمدی نماینده ویژه هیات حافظ صلح سازمان ملل در مالی اظهار کرد: در جریان این حمله دو کارشناس بین‌المللی سازمان مبارزه با مین متعلق به سازمان ملل نیز زخمی شدند.

از سویی دیگر فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: یکی از قربانیان حمله باماکو یک افسر امنیتی بلژیکی متعلق به هیات اتحادیه اروپا در پایتخت مالی بوده است.

موگرینی افزود: این حمله تروریستی عزم ما را برای کمک به مبارزه با تروریسم در سراسر منطقه تقویت می کند. همچنین لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز با تایید اینکه یک شهروند فرانسوی در این حمله کشته شده گفت: با وقوع این اقدام تروریستی عزم فرانسه برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن تقویت می شود.

سفارت فرانسه در مالی امروز اعلام کرد که به شهروندان فرانسوی در این کشور هشدار داده و تدابیر امنیتی خود را تقویت کرده است.

وزیر خارجه فرانسه در بیانیه ای گفت: من این حمله بزدلانه و شنیع را که باعث کشته شدن چند نفر شامل یک شهروند فرانسوی شد محکوم می کنم.

همچنین وزیر امور خارجه بلژیک نیز اظهار کرد که حمله مسلحانه به این رستوران در پایتخت مالی یک اقدام تروریستی بوده است.

دیدیه ریندر وزیر امور خارجه بلژیک در یک کنفرانس خبری گفت: من این حمله تروریستی بزدلانه و وحشتناک را محکوم می‌کنم. براساس اطلاعات ما این حمله کار تروریست‌ها بوده است.

انتهای پیام

کد N759050

وبگردی